KAKO FUNKCIONIŠE HIBRIDNO VOZILO?

E-Tech full hybrid - how does it work - Renault
princip E-Tech hybrid tehnologije
Renault je doneo odluku da razvije dve vrste tehnologije: E-Tech full hybrid, za vozila koja ne moraju da se pune putem kabla, i E-Tech plug-in hybrid, za vozila koja mogu da se pune iz utičnice. Oba rešenja nude ekološki prihvatljiva i ekonomična vozila, koja kombinuju uživanje u vožnji i jednostavnost u svakodnevnoj upotrebi.
 
Funkcionišu na isti način, uz samo tri razlike:
  • veličina baterije, a samim tim i mogućnost vožnje u električnom režimu,
  • E-Tech plug-in hibridna vozila mogu se povezati na mrežu radi punjenja,
  • elektrifikacija zadnje osovine kod PHEV modela (plug-in hybrid).

naši hybrid motori

Nazivaju se „serijsko/paralelni hibridi“ jer omogućavaju rad u potpuno električnom režimu, kao hibrid (električni + motor sa unutrašnjim sagorevanjem) ili samo pomoću motora sa unutrašnjim sagorevanjem.
dva električna motora
Obe tehnologije kombinuju dva električna motora (alternator-starter i pogonski motor) sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem, radi postizanja optimalnih performansi. Plug-in hibridna tehnologija ima dodatni električni motor na zadnjoj osovini, što omogućava još udobniju i dinamičniju vožnju.
tehnologija za vrhunske performanse
Inovativne tehnologije ugrađene u vozilo, poput pametnog menjača, sistema za upravljanje energijom i regenerativnog kočenja, omogućavaju prelazak između različitih pogona ili njihov istovremeni rad, u zavisnosti od potrebe. Na taj način, performanse i potrošnja hibridnog vozila su optimizovane za maksimalnu efikasnost.
dinamično ubrzanje
E-Tech motori pružaju dinamično ubrzanje pri kretanju i smanjene emisije CO2, kao i manju potrošnju goriva.
full hybrid motor
Full hybrid vozila ne zahtevaju punjenje putem kabla. Njihova baterija se automatski puni tokom vožnje, optimizujući potrošnju goriva i olakšavajući svakodnevnu upotrebu.
plug-in hybrid motor
Naša plug-in hybrid vozila koriste tehnologiju sličnu onoj kod full hybrid modela. Razlika je u većem kapacitetu baterije, mogućnosti punjenja putem električne utičnice – otuda naziv „plug-in“ i dodatku drugog električnog motora.

modovi pogonskog sistema

Hibridni motor se sastoji od dva glavna pogonska motora koji se smenjuju ili rade istovremeno kako bi pokretali vozilo. Saznaj više o različitim načinima rada motora:
električni pogon
Prilikom pokretanja, točkove pokreće isključivo električni motor, pa se gorivo ne troši. Uvek startujete tiho i možete da vozite brzinom do 130 km/h i do 5 minuta isključivo na električni pogon, u zavisnosti od stila vožnje i modela*. 

*Austral E-Tech full hybrid 200 ks
hibridni pogon
U ovom režimu koriste se istovremeno dva izvora snage za pokretanje vozila.

Za dinamičnu vožnju, benzinski motor podržava električni kako bi se održale performanse. Ova dva motora zajedno povećavaju snagu vozila. Ovo se naziva paralelni hibridni režim.

U nekim slučajevima, kada je nivo baterije nizak, oba motora rade istovremeno, ali točkove pokreće samo električni motor. U tom specifičnom slučaju, elektronsko upravljanje aktivira motor sa unutrašnjim sagorevanjem kako bi optimizovalo ukupnu potrošnju i dopunilo bateriju. Ovo se naziva serijski hibridni režim.
pogon uz pomoć motora na unutrašnje sagorevanje
Kada radi samo motor sa unutrašnjim sagorevanjem, koristi se pri optimalnoj brzini kako bi pokretao točkove vozila i punio bateriju. Ukupna potrošnja vozila je optimizovana, a dodatna energija se skladišti kako bi se omogućio povratak na električni režim vožnje.
E Drive
Smanjite potrošnju goriva uz funkciju E Drive. Ona koristi motore sa unutrašnjim sagorevanjem kao generatore kako bi maksimizovala energetsku efikasnost.
iz jednog režima u drugi
Možete prelaziti iz jednog pogonskog režima u drugi na dva načina:
  • automatski, pomoću elektronskog sistema upravljanja u vozilu. Ovaj sistem analizira nivo napunjenosti baterije, potrebu za ubrzanjem i tip puta, i u skladu s tim prilagođava režim pogona, čime optimizuje performanse vozila.  
  • ručno, samo kod plug-in hibrida, kada odaberete vožnju u električnom režimu.
od prednjeg pogona ka zadnjem pogonu
Naš plug-in hibridni pogon, opremljen zadnjim motorom, može raditi u režimu prednjeg, zadnjeg ili pogona na sva četiri točka. U zavisnosti od izabranog režima vožnje (eco, sport, normal) i tipa pogona, vozilo automatski prilagođava idealnu kombinaciju prednjeg i zadnjeg pogona kako bi obezbedilo udobnost i energetsku efikasnost.

upravljanje punjenjem

E-Tech full hybrid - battery  - Renault
baterija u full hybrid vozilima
Baterija se puni samo dok vozite, koristeći kinetičku energiju. Jednostavna hibridna vozila ne moraju da se pune, jer imaju sistem koji obnavlja energiju prilikom kočenja ili usporavanja. Ovo je dovoljno da potpuno napuni bateriju. Motor puni bateriju tokom vožnje sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem.
E-Tech plug-in hybrid - battery - Renault
baterija u plug-in hybrid vozilima
Baterija se uglavnom puni povezivanjem vozila na mrežu, ali i tokom vožnje (oko 10% potencijalnog punjenja). Plug-in hibridna vozila imaju poklopac koji se koristi za potpuno punjenje baterije.

Renault E-Tech full hybrid i E-Tech plug-in hybrid asortiman

E-Tech full hybrid - Renault
E-Tech full hybrid
Vozila imaju 2 alternator-startera, električni motor i motor sa unutrašnjim sagorevanjem, koji se pune tokom vožnje i omogućavaju vožnju u  električnom režimu do 80% vremena (WLTP urban cycle).
E-Tech plug-in hybrid - Renault
E-Tech plug-in hybrid
Vozila opremljena motorom sa unutrašnjim sagorevanjem i 2 električna motora sa mogućnošću punjenja baterije, koja omogućavaju 100% električni domet do 100 km u mešovitoj vožnji (WLTP ciklus koji odgovara različitim vrstama puteva).

vaša pitanja o hibridnim vozilima

KAKO SE VRŠI PRELAZAK IZMEĐU RAZLIČITIH REŽIMA POGONA?
Vozilo direktno upravlja između električnog, hibridnog i pogona na motor sa unutrašnjim sagorevanjem pomoću elektronskog sistema. Uzima u obzir tri kriterijuma kako bi ponudio najbolji kompromis između performansi i potrošnje:
  • potreba za ubrzanjem sa pedale;
  • profil puta po kome vozite;
  • nivo napunjenosti baterije.

U suštini, tokom pokretanja, stabilne vožnje i normalnog ubrzanja, hibridno vozilo uglavnom koristi električni motor. Kada pritisnete gas jače, kada teren zahteva veću snagu (npr. za strmiji uspon) ili kada baterija nije dovoljno napunjena, vozilo angažuje motor sa unutrašnjim sagorevanjem. U zavisnosti od slučaja, motor sa unutrašnjim sagorevanjem će podržati električni motor (hibridni pogon) ili ga potpuno zameniti (pogon sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem).
MOŽETE LI VOZITI HIBRIDNI AUTOMOBIL BEZ GORIVA?
Ne, to nije moguće.

Hibridni automobil nastavlja da vozi, čak i kada je pogonska baterija prazna, koristeći motor sa unutrašnjim sagorevanjem. Međutim, obrnuto nije tačno: hibridni i električni pogonski režimi postoje da rade naizmenično sa režimom motora sa unutrašnjim sagorevanjem, ali ne mogu da ga potpuno zamene. Ako hibridni automobil ostane bez goriva, drugi režimi pogona mogu preuzeti samo na kratko pre nego što automobil stane.
KOLIKO DUGO TRAJE BATERIJA U HIBRIDNOM AUTOMOBILU?
Električna baterija se ne koristi uvek, jer vozilo takođe radi pomoću motora sa unutrašnjim sagorevanjem. Trošenje baterije je postepeno i ne izaziva dovoljno velik gubitak kapaciteta koji bi sprečio rad vozila.
Pored toga, ako je vozilo zaštićeno od ekstremnih temperatura, posebno hladnoće, baterija može trajati čitav vek hibridnog vozila.

otkrijte još i