E-TECH TERMINOLOGIJA

E-Tech Glossary
E-Tech tehnologija
Pronađite sve relevantne definicije vezane za E-Tech 100% electric, E-Tech full hybrid i E-Tech plug-in hybrid tehnologije.     

A
AC (NAIZMENIČNA STRUJA)
Naizmenična struja (AC) je najčešći oblik struje koji se distribuira putem elektroenergetske mreže i stoga je najviše u upotrebi. Lako se transportuje i transformiše, a pri tome smanjuje gubitke. Ova vrsta struje koristi se u standardnim punionicama, kao što su domaće utičnice, Green'up utičnice, Wallbox uređaji i javne stanice za punjenje.
AC PUNJENJE
Ovo je najkonvencionalniji metod za punjenje električnih vozila i koristi naizmeničnu struju.
Kada priključite vozilo na AC punjač, struja se unutar vozila konvertuje pre nego što uđe u bateriju, koristeći ugrađeni punjač.
AC punjenje je obično sporije od DC punjenja, ali je mnogo češće i dostupno na raznim mestima, uključujući domove i radna mesta.
16 A (FLEXI-CHARGER) KABL ZA KUĆNU UPOTREBU
Kabl za punjenje koji omogućava povezivanje vašeg automobila na ojačanu ili običnu domaću utičnicu (uz uzemljenje). Namenjen je povremenom punjenju kod kuće i opremljen je komunikacionom i kontrolnom jedinicom za potpuno sigurnu upotrebu (mod 2).    
Ova vrsta kabla dolazi sa dva tipa konektora, u zavisnosti od krajeva. Jedan kraj je kompatibilan sa evropskim standardom vozila (Tip 2), dok je drugi kraj prilagođen za domaće utičnice.    
B
BATERIJA
Kao i kod svih elektronskih uređaja koji imaju baterije, baterija u vašem vozilu je komponenta koja skladišti i redistribuira energiju u vašem električnom vozilu.    
Baterija se sastoji od elektrohemijskih ćelija koje skladište energiju potrebnu za rad motora.  
Njena snaga se izražava u kWh (kilovat-satima).
C
MODOVI PUNJENJA (MOD 1, 2 ILI 3)
Modovi punjenja za električna vozila mogu se podeliti u 3 kategorije za punjenje naizmeničnom strujom:
 
Mod 1: Ovo je najjednostavniji i najstariji mod punjenja. Koristi standardni kabl sa kućnom utičnicom i Tip 2 konektorom za električno vozilo. Ovaj mod je najsporiji, ali je najlakši za korišćenje. Važno je napomenuti da u ovom modu nema ugrađene bezbednosti i kontrole punjenja.
 

Mod 2: Ovaj mod punjenja je brži od moda 1, ali zahteva posebno dizajniran kabl sa integrisanim zaštitnim sistemom. Opremljen je zaštitom od prenapona i kratkog spoja, čime se obezbeđuje bolja sigurnost za vozilo i okolinu.  

Mod 3: Ovo je najbrži i najnapredniji mod punjenja. Koristi specifičnu punionicu (kućnu ili javnu) sa integrisanom funkcijom upravljanja punjenjem, što omogućava precizniju kontrolu i povećanu sigurnost.
COMBO CCS T2 (Combined Charging System tip 2)
Akronim za Combo Charging System - Tip 2. Ovaj sistem kombinuje standardni Tip 2 konektor za sporije punjenje i dodatni konektor za brzo punjenje putem kombinovanog sistema punjenja (CCS), koji je evropski standardni konektor za punjenje jednosmernom strujom (DC).

Gotovo svi električni automobili prodavani u Evropi sada su opremljeni Combo CCS portom, jer je ovaj sistem veoma snažan, fleksibilan i jednostavan za korišćenje. Combo CCS konektor može isporučiti više od 300 kW snage.
D
DC PUNJENJE
DC punjenje se odnosi na proces punjenja električnog vozila koristeći jednosmernu struju (DC). DC punjenje je brže od AC punjenja i može se obaviti na specijalizovanim brzim punionicama, koje se obično nalaze blizu auto-puteva.
Jednosmerna struja se direktno skladišti u bateriji pri visokoj snazi, što znatno smanjuje vreme punjenja. Međutim, stanice za DC punjenje su ređe i obično su skuplje za korišćenje.
DC (JEDNOSMERNA STRUJA)
Jednosmerna struja je druga vrsta struje. Električna energija se u vozilu skladišti u obliku jednosmerne struje.
Konverzija iz naizmenične struje (AC) u jednosmernu struju (DC) vrši se direktno na specijalizovanim punionicama kako bi se omogućilo ultra brzo punjenje.
DOSEG VOŽNJE
Doseg vožnje automobila sa E-Tech tehnologijom predstavlja broj kilometara koje može preći sa jednim punjenjem ili sa punjenjem i punim rezervoarom. Ova vrednost se definiše na osnovu potrošnje koja se procenjuje prema WLTP protokolu (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure). 

Za E-Tech 100% električno vozilo, doseg vožnje predstavlja sposobnost automobila da pređe između dva punjenja, od 100% do 0%, prema WLTP ciklusu. Ovaj doseg vožnje će biti manji pod realnim uslovima.
 

Postoje dva tipa dometa vožnje za plug-in hibridno vozilo. Električni domet funkcioniše na isti način kao kod 100% električnog vozila, ali će biti kraći zbog veličine baterije za pogon. Ukupni domet vožnje je poboljšan jer vozilo koristi dva izvora energije (benzin + električnu energiju). 

Za nepunjivo E-Tech hibridno vozilo, domet vožnje funkcioniše slično kao kod tradicionalnog vozila sa unutrašnjim sagorevanjem, ali će biti duži zahvaljujući smanjnoj potrošnji goriva.
E
E-TECH
Renault tehnologija obuhvata sva vozila koja mogu da voze 100% električno. Ne uključuje mild hybrid tehnologije.

Ova tehnologija je podeljena na tri podtehnologije:
  • E-Tech 100% electric: odnosi se na električna vozila kao što je Megane E-Tech 100% električni
  • E-Tech plug-in hybrid: odnosi se na plug-in hybrid vozila kao što je Captur E-Tech plug-in hybrid
  • E-Tech full hybrid: odnosi se na standardna nepunjiva hibridna vozila kao što je Austral E-Tech full hybrid
    ECO-MOD
    Ovaj režim vožnje dostupan u našim vozilima pomaže vam da sačuvate električni domet. Smanjuje potrošnju tako što smanjuje performanse određenih funkcija, poput grejanja ili klimatizacije.
    K
    KORISNI KAPACITET
    Korisni kapacitet predstavlja količinu energije u bateriji koju vaš Renault opremljen E-Tech tehnologijom zapravo može da iskoristi.    
    Ispunjava se u kWh.    
    Korisni kapacitet može biti pod uticajem različitih faktora, kao što su temperatura, starost baterije i ciklusi punjenja/isključivanja. Korisni kapacitet određuje stvarnu udaljenost koju električno vozilo može preći uz pomoć jednog punjenja. 
    KUĆNA STANICA ZA PUNJENJE
    Omogućava znatno veću snagu od standardne kućne utičnice, što rezultira efikasnijim i bržim punjenjem. Zahvaljujući sistemima za kontrolu punjenja i za zaštitu od prevelikog napona, predstavlja bezbednije rešenje za kućno punjenje, sa snagom koja varira između 3,7 kW i 22 kW. Najčešće korišćene verzije su one od 7,4 kW (jednofazna naizmenična struja) i 11 kW (trofazna naizmenična struja).
    KW
    Jedinica za merenje snage električnih uređaja, skraćenica za kilovat.
    Kilovat može označavati snagu motora vozila, bilo da je reč o električnom ili motoru sa unutrašnjim sagorevanjem. Takođe se koristi i za opisivanje snage punionica.
    Napomena: 1 kW = 1,36 ks
    KWH
    Jedinica za merenje količine energije skladištene u pogonskoj bateriji, skraćenica za kilovat-sat.

    Tehnički, to odgovara snazi od 1 kW koja se troši tokom jednog sata. U praksi, za bateriju od 60 kWh, to znači da je teoretski sposobna da obezbedi 60 kW u toku jednog sata.   
    KWH/100KM
    Jedinica merenja prosečne potrošnje električne energije električnog automobila ili plug-in hibrida na 100 kilometara. To je ekvivalent za električna vozila pojmu „litara na 100 kilometara“.
    Naša E-Tech 100% električna vozila imaju potrošnju od približno 15 kWh/100 km, što znači da troše 15 kWh električne energije za pređenih 100 km. Mereno prema WLTP protokolu.
    M
    MODOVI PUNJENJA (MOD 1, 2 ILI 3)
    Modovi punjenja za električna vozila mogu se podeliti u 3 kategorije za punjenje naizmeničnom strujom:
     
    Mod 1: Ovo je najjednostavniji i najstariji mod punjenja. Koristi standardni kabl sa kućnom utičnicom i Tip 2 konektorom za električno vozilo. Ovaj mod je najsporiji, ali je najlakši za korišćenje. Važno je napomenuti da u ovom modu nema ugrađene bezbednosti i kontrole punjenja.
     

    Mod 2: Ovaj mod punjenja je brži od moda 1, ali zahteva posebno dizajniran kabl sa integrisanim zaštitnim sistemom. Opremljen je zaštitom od prenapona i kratkog spoja, čime se obezbeđuje bolja sigurnost za vozilo i okolinu.  

    Mod 3: Ovo je najbrži i najnapredniji mod punjenja. Koristi specifičnu punionicu (kućnu ili javnu) sa integrisanom funkcijom upravljanja punjenjem, što omogućava precizniju kontrolu i povećanu sigurnost.
    R
    REGENERATIVNO KOČENJE
    Princip regenerativnog kočenja je pretvaranje kinetičke energije u električnu struju, koja automatski puni bateriju vozila. To je sistem za povraćaj energije prilikom kočenja, koji povećava autonomiju vozila. Baterija se puni kada vozač skine nogu s papučice gasa ili lagano pritisne kočnicu.
    T
    TIP 2
    Evropski standardni konektor za punjenje koji mora biti uključen na električna vozila. Sada je integrisan u globalni konektor Combo CCS. Tip 2 može preneti do 43 kW snage. 

    Konektor tipa 2 je evropski standardni konektor za punjenje električnih vozila i plug-in hibrida na naizmeničnu struju (AC). Sada je integrisan u globalni konektor Combo CCS, koji je takođe evropski standard i koristi se u Evropi i drugim zemljama.    
    Pruža visokoučinkovitu povezanost i preciznu kontrolu punjenja, što omogućava efikasno punjenje vozila.    
    Konektor tipa 2 se obično koristi sa režimima punjenja 2 i 3 i može se naći na javnim i privatnim stanicama za punjenje.    
    TIP 2 KABL
    Za brže punjenje električnih ili plug-in hibridnih vozila: Ovaj kabl vam je potreban za punjenje vašeg vozila na kućnoj stanici za punjenje ili na javnoj infrastrukturi do od 43 kW snage.
    Ispunjava evropski standard i sastoji se od konektora tipa 2 na oba kraja, koristeći režim punjenja 3 kako bi obezbedio komunikaciju između vašeg vozila i stanice za punjenje.
    TOPLOTNA PUMPA
    Uređaj koji se koristi za grejanje kabine vašeg električnog vozila; toplotna pumpa značajno smanjuje potrošnju električne energije i maksimizira doseg vožnje kada je spoljna temperatura ispod 15 °C.
    U
    UKUPAN KAPACITET
    Ukupan kapacitet baterije predstavlja maksimalnu količinu energije koju baterija može da skladišti kako bi obezbedila dugotrajan rad uz očuvanje performansi za korisnika. Izražava se u kWh.
    Drugim rečima, ukupan kapacitet je celokupna količina energije u bateriji, dok je korisni kapacitet količina energije koja je zaista dostupna za vožnju.
    (ULTRA-) BRZA STANICA ZA PUNJENJE
    Stanica za punjenje se smatra brza kada može da pruži više od 43 kW snage. Da bi se postigla ova izlazna snaga, mora imati trofaznu vezu kako bi isporučila jednosmernu struju (DC). 

    Punjački kabl ugrađen u stanicu za punjenje puni bateriju bez korišćenja punjača u vašem vozilu, što omogućava punjenje velikim snagama. 
    To često znači da se punjenje do 80% može postići za 30 minuta. Najmoćnije stanice za punjenje mogu pružiti do 350 kW.
    W
    WLTP
    Akronim za Worldwide harmonised Light vehicle Test Procedure (Globalno usklađeni testni postupak) za putnička vozila i laka komercijalna vozila. 

    Ovaj protokol postavlja tačne uslove za sprovođenje testova na svim markama vozila, što omogućava prenos i upoređivanje važnih informacija za potrošače i zakonodavce, kao što su:    
    • potrošnja goriva ili električne energije
    • autonomija električnih ili plug-in hibridnih vozila
    • emisija zagađujućih gasova koja je mnogo bliža uslovima svakodnevne upotrebe

    Želite da znate više o E-Tech tehnologiji?