VAŠA PITANJA O E-TECH FULL HYBRID I E‑TECH PLUG-IN HYBRID TEHNOLOGIJAMA

 E-Tech full hybrid - E-Tech Plug-in hybrid - questions
E-Tech full hybrid i plug-in hybrid, Renault ekspertiza
Pronađite sve odgovore na svoja pitanja o Renault E-Tech full hybrid i E-Tech plug-in hybrid tehnologijama u našim vozilima.
vaša pitanja u vezi hibridnih vozila
ŠTA ZNAČI HYBRID?
Pridev „hybrid” odnosi se na nešto što je sastavljeno od više elemenata.  

Kada se koristi za vozilo, „hybrid” označava vozila koja kombinuju dve vrste motora.  

Spajaju električni motor sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem kako bi se smanjila potrošnja i poboljšale performanse vozila.
ŠTA JE HIBRIDNO VOZILO?
Hibridni automobil kombinuje dve vrste motora: motor sa unutrašnjim sagorevanjem (kod Renaulta je to uvek benzinac) i jedan ili više električnih motora. Uz to ide i pogonska baterija koja skladišti električnu energiju.
ŠTA JE MILD HYBRID?
Mild hybrid motori nisu deo E-Tech tehnologije jer ne omogućavaju potpuno električnu vožnju.  

Reč je o mikro-hibridizaciji vozila, koja pruža električnu asistenciju (12 V ili 48 V) motoru sa unutrašnjim sagorevanjem samo pri pokretanju i ubrzanju, kako bi se smanjila potrošnja i poboljšale performanse.  

Zahvaljujući tome, vožnja je fleksibilnija i dinamičnija, a moguće je ostvariti i do 20% uštede u gorivu u poređenju sa ekvivalentnim benzinskim motorom bez elektrifikacije.

* tehničko rešenje od 48V

KAKO FUNKCIONIŠE HIBRIDNO VOZILO?
Hibridni automobil pokreće se isključivo pomoću električnog motora, jer je on efikasniji pri startovanju. Tokom vožnje, vozilo se automatski prebacuje između tri režima vuče: električne vuče (100% na električni motor), hibridne vuče (kombinacija benzinskog motora i električnog motora) i vuče na benzinski motor.  

Prelazak između režima dešava se automatski, u zavisnosti od potrebne akceleracije, uslova na putu i nivoa napunjenosti baterije. Kod nekih modela postoji i EV dugme koje omogućava prelazak na čisto električni režim, ali u većini slučajeva sistem za upravljanje energijom samostalno odlučuje kako bi se postigao najbolji balans između potrošnje i performansi.
Zašto je hibridna tehnologija inovacija?
Glavna inovacija hibridnog automobila je integracija dva tipa motora u istom vozilu: motora sa unutrašnjim sagorevanjem i jednim ili više električnih motora.  

Integrisana tehnologija automatski upravlja prebacivanjem između tri različita režima vožnje: električni, pogon na unutrašnji sagorevajući motor i hibridni (koji koristi energiju iz motora sa unutrašnjim sagorevanjem i električnu energiju).
Glavna prednost hibridnog vozila je što kombinuje praktičnost automobila sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem i ekološke i ekonomske prednosti električnog pogona .
Na temelju našeg iskustva stečenog u Formuli 1, upravljanje energijom i multimodalni automatski menjač nude značajnu svakodnevnu svestranost uz visok nivo performansi i ekonomičnosti.
HYBRID VS. ELECTRIC: KOJE SU RAZLIKE?
Električni automobil ima samo električni motor i stoga koristi električni pogonski sistem tokom čitave vožnje. Naravno, električni domet električnog automobila je značajno veći nego kod hibridnog automobila i može da dostigne i do 470 km.     

Hibridno vozilo koristi motor sa unutrašnjim sagorevanjem u kombinaciji sa jednim (ili više) električnih motora, naizmenično prelazeći između tri režima vožnje (hibridni, benzinski i električni) koji su omogućeni ovom kombinacijom opreme.
Domet električnog automobila je, naravno, manji nego kod hibridnih vozila, ali se postepeno povećava. Danas je moguće ostvariti do 470 km u 100% električnoj vožnji, a očekuje se još veći domet u bliskoj budućnosti.
KAKO SE PUNI HIBRIDNO VOZILO?
Ako imate full hybrid vozilo (ili E-Tech full hybrid), ono se puni dok vozite koristeći kinetičku energiju i motor sa unutrašnjim sagorevanjem. Baterija se puni potpuno autonomno prilikom kočenja i usporavanja. Ipak, možete podesiti nivo rekuperacije kako biste pojačali ili umanjili taj efekat.  
Ako imate plug-in hybrid vozilo, možete ga puniti i priključivanjem na električnu mrežu — na javnoj punionici ili kod kuće. Maksimalna snaga punjača u našim vozilima iznosi 3,7 kW.
DA LI SU HIBRIDNA VOZILA POUZDANA?
Naša hibridna vozila su, naravno, pouzdana i oslanjaju se na naše bogato iskustvo u razvoju električnih pogona i motora sa unutrašnjim sagorevanjem.  

Zahvaljujući hibridnom sistemu, motor sa unutrašnjim sagorevanjem se manje koristi prilikom pokretanja i ubrzavanja – fazama koje najviše opterećuju motor.  

Pored toga, konstrukcija ne uključuje kvačilo ni pogonski kaiš, što znači manje održavanja i niže troškove servisa jer se zamenski delovi ređe menjaju.  

Hibridno vozilo ima motor sa unutrašnjim sagorevanjem i jedan ili više električnih motora. Oni se koriste naizmenično, u zavisnosti od profila puta, potrebne brzine i nivoa napunjenosti baterije.  

Renault hibridna vozila koriste znanje i iskustvo koje imamo kao proizvođač automobila u oblasti e-mobilnosti. Renault takođe obučava celu svoju mrežu za rad sa hibridnim vozilima – naši savetnici su spremni da vas dočekaju i pruže podršku u održavanju vašeg vozila.
vaša pitanja o punjenju hibridnih vozila i dometu vožnje
DA LI HIBRIDNA VOZILA TREBA DA SE PUNE?
Potpuno hibridno vozilo puni bateriju tokom vožnje – vozač ne mora da radi ništa! Međutim, E-Tech plug-in hibridna vozila mogu se puniti (na javnim punjačima, brzim stanicama za punjenje itd.) kako biste dodatno optimizovali potrošnju. Preporučuje se svakodnevno punjenje kako biste iskoristili sve prednosti (duža autonomija, veća brzina u električnom režimu, ušteda goriva itd.).  

U svakom slučaju, vozilo savršeno funkcioniše koristeći samo rezervoar za benzin. Ako se baterija isprazni, a imate goriva, ne postoji rizik da ostanete u kvaru.
Ako ne želite da punite vozilo ručno, izaberite potpuno hibridni model.
Šta kada se baterija isprazni?
Hibridno vozilo nastavlja da vozi čak i kada mu se baterija isprazni – tada prelazi na pogon na benzin. Štaviše, baterija se puni tokom vožnje, koristeći kinetičku energiju i energiju koju generiše benzinski motor.  

Domet hibridnog vozila je veći nego kod vozila koje koristi samo benzin, jer može da koristi više izvora energije. U gradskoj vožnji, kada električni motor(i) preuzimaju pogon, benzinski motor se koristi minimalno ili uopšte ne radi, što značajno štedi gorivo.  

A ide i korak dalje! Plug-in hibridi, osim što se pune tokom vožnje, mogu se puniti i na punjaču – što dodatno povećava domet u 100% električnom režimu: najmanje 50 km po WLTP ciklusu, a u realnim uslovima između 25 i 65 km, u zavisnosti od nivoa napunjenosti i vrste puta.
KAKO SE VOZI HIBRIDNI AUTOMOBIL?
Saveti za vožnju hibridnog vozila i optimizaciju dometa u električnom režimu:
  • Iskoristite regenerativno kočenje: Vozilo koristi kinetičku energiju prilikom kočenja za punjenje baterije.
  • Aktivirajte Eco mod: Ovaj režim ograničava ili isključuje neesencijalne funkcije kako bi se smanjila potrošnja električne energije.
 
Kao i kod klasičnih vozila – što nežnija i ravnomernija vožnja, to manja potrošnja. Električni motor troši manje energije, a vi produžavate domet.  

Iskoristite funkcije plug-in hibrida:
  • E-nav ili prediktivna hibridna vožnja: Planiranjem rute vozilo unapred određuje kada da koristi benzinski, hibridni ili potpuno električni režim – u zavisnosti od konfiguracije puta, gradske vožnje itd.
  • Pripremanje kabine: Grejanje zimi i hlađenje leti dok je vozilo još u fazi punjenja. Može se podesiti putem easy link, openR link sistema.
    DA LI HIBRIDNI AUTOMOBIL MOŽE DA VUČE PRIKOLICU?
    Dozvoljeno je postavljanje kuka za vuču na hibridni automobil, pod uslovom da je vozilo koje se vuče odobreno. Međutim, treba napomenuti da je kapacitet vuče hibridnog vozila često manji u poređenju sa vozilima na benzin ili dizel iste snage i obrtnog momenta. Na kraju, treba imati na umu da vuča predstavlja dodatno opterećenje za vozilo i da će trošiti više energije.
      PO ČEMU JE VOŽNJA HIBRIDNOG VOZILA DRUGAČIJA?
      Jedna od razlika koju ćete primetiti prilikom vožnje hibridnog vozila je automatski menjač. Kao i električno vozilo, hibridno vozilo nema manuelni menjač ili kvačilo, što vozaču znatno olakšava vožnju!  

      Rad hibridnog vozila zasniva se na električnom pogonu, hibridnom pogonu (benzin + električna energija) i 100% benzinskom pogonu. U pogledu osećaja, vožnja nije komplikovanija za vozača – čitav proces prebacivanja između različitih režima automatski se upravlja.  

      Kada vozilo koristi električni pogon, vožnja je glatkija, vozilo ima bolji start i ubrzanje u poređenju sa vozilima sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem. Takođe, vožnja je tiša i nećete osećati neprijatan miris benzina. Takođe, osetićete manja vibriranja prilikom vožnje.  

      Imajte na umu da su ograničenja pri vožnji hibrida manja: ako se baterija isprazni, vozilo će raditi samo na benzinski motor, kao bilo koje standardno vozilo sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem. Na kraju, ako se odlučite za potpuno hibridno vozilo, električna energija se puni dok vozite.
        MOŽETE LI VOZITI HIBRIDNO VOZILO NA AUTO-PUTU?
        Naravno! Hibridno vozilo može apsolutno da vozi na auto-putu, istom brzinom i sa istom snagom kao dizel ili benzinsko vozilo. 

        Vozilo funkcioniše koristeći benzinski motor i jedan ili više električnih motora. Ova kombinacija opreme omogućava mu da prelazi između tri režima pogona (hibridni, benzinski i električni).

        U gradu, kada vozite polako ili često stajete, vaše hibridno vozilo će automatski preći na električni pogon. Čim baterija treba da se napuni, ili kada je konfiguracija terena takva da to zahteva, vozilo će preći na hibridni ili potpuno benzinski pogon.

        Na auto-putu, kada vozilo ide stabilnom brzinom, uglavnom će se koristiti pogon na benzinski motor. Tada vozilo funkcioniše kao benzinsko vozilo sa automatskim menjačem!

        Ako postoji veća potreba za snagom i zavisno od nivoa napunjenosti baterije, hibridni režim može da se uključi.
          vaša pitanja o prednostima vožnje hibridnog vozila
          HYBRID ILI ELECTRIC: ŠTA JE BOLJI IZBOR?
          Sve zavisi od vaših potreba i prioriteta! Tiha i fleksibilna električna vozila su vrlo prijatna za vožnju, troše malo, zahtevaju manje održavanja i ekološki su prihvatljivija. Međutim, morate biti spremni da redovno punite svoj električni automobil koristeći posebnu punjačku stanicu. Ako vozite kratke distance u urbanom okruženju, električni automobil će vam odgovarati i donosiće vam uštede: nema više trošenja benzina ili dizela u saobraćajnim gužvama, a trošak punjenja je mnogo manji od punog rezervoara benzina ili dizela.  

          Međutim, hibridno vozilo je fleksibilnije, jer koristi dva tipa pogonskog sistema. Na auto-putu, na primer, prelazi na pogon sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem i funkcioniše kao bilo koje drugo benzinsko vozilo. Ne mora da se puni tako često kao električni automobil, ili uopšte ne mora da se puni ako izaberete full hybrid, koji se puni dok vozite.
          Nećete morati da brinete o pristupu utičnici, jer full hybrid vam omogućava uživanje u električnoj vožnji bez punjenja.
          Hybrid stoga kombinuje praktičnost automobila sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem i ekološke i ekonomske prednosti električnog automobila. Električni automobil je bolji za okolinu i ekonomičniji za korišćenje, jer koristi samo električnu energiju.
            HYBRID ILI DIZEL?
            Hibridna vozila rade delimično na benzin, ali nude mnoge prednosti u odnosu na dizel vozila.  

            Kod hibrida, potrebno je ređe točiti gorivo, a održavanje motora je jeftinije nego kod dizel vozila. Dugoročno, trošak korišćenja je stoga niži.
            Kada koristi električni pogon, hibridni automobil je mnogo ekološki prihvatljiviji od dizelaša (jer ne emituje CO2). Hibridna vozila stoga nisu podložna saobraćajnim ograničenjima tokom vrhova zagađenja.    
            Renault nudi plug-in hibride za bolju efikasnost u režimu električnog pogona. Ali možete se odlučiti i za full hybrid ako ne želite da punite vozilo, u tom slučaju hibridno vozilo neće promeniti način na koji koristite dizel ili benzinski automobil (vozilo će se puniti dok vozite, bez potrebe da nešto preduzimate).  

            Na kraju, hibridna vozila uvek imaju automatski menjač, što svakodnevnu vožnju čini lakšom.
              Hibrid ili dizel za vožnju na auto-putu?
              Oba!
              Možete voziti bilo koji tip vozila na auto-putu bez problema.
              Hibridni automobil koristi jedan ili više električnih motora i motor sa unutrašnjim sagorevanjem. On se naizmenično prebacuje između električnog pogona, hibridnog pogona (benzin + električna energija) i benzinskog pogona. Prilikom vožnje na autoputu, koristiće se benzinski pogon kako bi vozilo postiglo potrebnu snagu. Tokom ovog vremena, električna baterija može da se puni koristeći energiju pri kočenju, dok deo snage iz benzinskog motora prelazi u električnu energiju!
                HYBRID ILI BENZIN?
                Dva pogonska sistema su slična u pogledu udobnosti i vožnje. Međutim, glavna prednost hibridnog automobila je niska potrošnja u poređenju sa benzinacima i lakše održavanje.  

                Hibridna vozila imaju nekoliko vrsta motora, uključujući benzinski motor koji preuzima kada automobilu treba više snage, kao na auto-putu.  

                Naizmeničnim korišćenjem električnog motora(i) i benzinskog motora, hibridni automobil koristi manje goriva, potrebno je ređe dolivati gorivo, a benzinski motor manje trpi habanje! To je velika prednost hibridnog automobila u odnosu na tradicionalni benzinac. Zapamtite da hibridno vozilo funkcioniše kao bilo koji benzinac ako je baterija prazna: dakle, fleksibilno je i praktično. 

                Takođe, kada koristi električni pogon, hibridni automobil nudi iste prednosti kao električni automobil: stvara manje zagađenja, tiši je i pruža udobniju vožnju. Kao i električni automobil, nema manuelni menjač. A ako pređete više od 35.000 km godišnje, brzo ćete povratiti cenu kupovine!

                  više o E-Tech?