SVE ŠTO TREBA DA ZNATE O BATERIJAMA RENAULT E-TECH ELECTRIC VOZILA
litijum-jonska baterija
Litijum-jonska baterija je trenutno standardna tehnologija za električne automobile.
Renault je odlučio da svoja E-Tech 100% električna vozila opremi ovom tehnologijom jer korisnicima pruža optimalno tehničko rešenje sa brojnim prednostima:
visoka energetska gustina koja omogućava dug domet
mogućnost prihvatanja visokih snaga punjenja za brže punjenje
dosledne performanse bez obzira na temperaturu i bez „memorijskog efekta“
dugotrajnost baterije i kontrolisano starenje kroz vreme.
razumevanje Renault E-Tech electric tehnologije
dizajn naših baterija
Pogonska baterija je glavna komponenta vašeg električnog vozila. Dizajnirana je i proizvedena s posebnom pažnjom. Naš cilj je da smanjimo njenu veličinu, a da pritom obezbedimo optimalne performanse.
Baterija se sastoji od više elemenata koji omogućavaju njen pravilan rad:
BEZBEDNOSNI ELEMENTI
Zahvaljujući posebno dizajniranom hermetičkom kućištu, Renault električna baterija ne može sama od sebe da se zapali. U slučaju oštećenja ili nezgode, Fireman Access i SD prekidač omogućavaju vatrogascima da bezbedno intervenišu.
ĆELIJA
Ćelija je osnovna komponenta baterije. Sastoji se od elektroda i elektrolita i preuzima energiju oslobođenu hemijskom reakcijom, pretvarajući je u električnu struju koja pokreće vozilo. Nekoliko stotina ćelija grupisano je unutar modula.
MODULI
Paket sadrži više modula koji su sastavljeni i međusobno povezani. Broj modula utiče na veličinu baterije, a samim tim i na domet vožnje.
BMS
Sistem za upravljanje baterijom (BMS) obezbeđuje pravilno funkcionisanje celokupnog sistema upravljanjem ključnim elementima (temperatura, napon, itd.). On štiti bateriju i pomaže joj da radi ispravno.
PAKET BATERIJA
Svi komponente baterije zajedno nazivaju se paket baterija. Njegova struktura je dizajnirana da pruži dodatnu krutost unutar vozila, čime se obezbeđuje sigurnost hemijskih i elektronskih komponenti.
Note: only the cells and modules are developed with our partners. All other battery components are designed and produced by Renault. A guarantee of quality to meet your requirements.
na koji način električna baterija funkcioniše?
Litijum-jonska baterija je komponenta koja pretvara hemijsku energiju u električnu energiju. To se dešava kao rezultat hemijske reakcije koja se odvija između dve elektrode – jedne pozitivne (katoda) i druge negativne (anoda), sve potopljene u elektrolitu. Kada baterija napaja vaš automobil, akumulirani elektroni se oslobađaju u stalnom toku energije kroz električnu instalaciju vozila između anode i katode, kako bi pokrenuli električni motor. Suprotno tome, kada baterija vraća energiju prenesenu od punjača ili putem regenerativnog kočenja, elektroni se vraćaju na svoju početnu poziciju.
Kapacitet baterije izražava se u kilovat-satima (kWh). Ovo ne treba mešati sa trenutnom snagom električnog motora ili punjenjem izraženim u kilovatima (kW). Možete to uporediti sa kapacitetom rezervoara goriva kod vozila sa unutrašnjim sagorevanjem, koji se meri u litrama (l), i snagom motora koja se meri u konjskim snagama (hp).
domet vožnje
To uglavnom zavisi od kapaciteta baterije. Što je veći kapacitet, to vozilo može da pređe više kilometara. Međutim, drugi faktori kao što su težina vozila, stil vožnje i vremenski uslovi utiču na domet električnog vozila.
primer: Renault Megane E-Tech electric
Renault Megane E-Tech 100% električni: 60 kWh smešteno u bateriju debljine 11 cm, sa dometom do 470 km prema WLTP standardu po punjenju.
PUNJIVOST I SNAGA
punjivost
Glavna uloga baterije je da skladišti i redistribuira energiju. Ona određuje domet vašeg električnog vozila. Pri njenom dizajniranju, uzimamo u obzir njenu punjivost, tj. sposobnost da brzo upije snagu koja se pruža (kW), bez obzira na tip punjenja.
vreme punjenja
Baterije naših E-Tech vozila dizajnirane su da ponude najbolji kompromis između skladištene energije i vremena punjenja. Idealne su za vožnju po autoputu i efikasnu regeneraciju tokom ultrabrzog punjenja.
spoljašnji uslovi
Baterija je takođe podložna spoljašnjim uslovima. Da bismo osigurali da vozilo funkcioniše ispravno, prilagodimo radne temperature pomoću sistema za hlađenje ugrađenog u bateriju. Pored toga, uz ugrađeni Google Maps i naš openR link sistem, kako se približavate planiranoj DC stanici za punjenje, unapred zagrevamo bateriju kako bismo optimizovali snagu punjenja*.
*u zavisnosti od modela i verzije
TRAJANJE I OTPORNOST
Renault eekspertiza i garancija kvaliteta
Od kada je prvi Renault Zoe stigao na tržište, Renault je stekao više od 10 godina iskustva u električnoj tehnologiji. To znači da mnogo znamo o tome kako baterije starenje. Naša stručnost i posvećenost su garancija.
garancija baterije
Treba napomenuti da baterije prirodno gube kapacitet, kao i svaki elektronski uređaj opremljen baterijom. od naših novih modela, garantujemo da baterije zadrže značajan deo svog početnog kapaciteta tokom celokupnog garancijskog perioda.
bezbednost baterije
Bezbednost električnih vozila je prioritet za Renault. Renault je jedini proizvođač automobila koji je integrisao vatrogasca u svoje timove. Oni rade u bliskoj saradnji sa spoljnim bezbednosnim ekspertima kako bi poboljšali vašu sigurnost. Dve velike inovacije su:
Fireman Access
Fireman Access omogućava vatrogascima direktan pristup srži baterije ako je pogođena spoljnim požarom, čime se vreme intervencije smanjuje na samo 5 minuta.
Tokom intervencija vatrogasaca (osim požara), baterija može biti odmah isključena iz električnog kola putem inovativnog SD prekidača, čime se štite vatrogasci od potencijalnog strujnog udara.
Kada baterije dostignu kraj svog prvog životnog ciklusa, tj. između 10 i 15 godina ili kada padnu ispod 70% kapaciteta punjenja, mogu se zameniti. Nakon toga, ulaze u drugi život, na primer, ponovnom upotrebom za skladištenje obnovljive energije ili druge manje zahtevne mobilne primene. Kada i ovaj drugi život dođe do kraja, baterije se mogu reciklirati.
U skladu sa Evropskom direktivom, Renault se obavezao da prikupi korišćene baterije svojih električnih vozila. Svi naši Renault E-Tech centri su tu da vam pomognu u procesu reciklaže baterija. Počevši od 2024. godine, Re-Factory u Flinsu planira da pokrene liniju za demontažu električnih baterija i vozila.
DRUGI ŽIVOT
drugi život
Kada baterijama istekne prvi život, izazov je pronaći načine za njihovu ponovnu upotrebu. Brend Mobilize fokusira se na ovo pitanje kroz svoj program „Advanced Battery Storage“, koji je već implementiran na nekoliko lokacija u Francuskoj i Evropi. Ove baterije se zatim mogu koristiti, na primer, za skladištenje energije proizvedene od strane vetroturbina i solarnih farmi. Na ovaj način kompenzuju se inherentni prekidi u proizvodnji tih resursa.
RECIKLAŽA
reciklaža
Za litijum-jonsku bateriju kao što je ona u Renault Zoe, proces reciklaže počinje demontažom kako bi se izvukli svi njeni sastavni delovi. Strukturni, plastični, metalni i zavareni elementi idu na specijalizovane reciklažne centre za svaki materijal.
vaša pitanja u vezi baterija električnih vozila
DA LI JE BOLJE KUPITI ILI IZNAJMITI BATERIJU?
Za razliku od ranih dana električnih vozila, većina proizvođača automobila više ne nudi iznajmljivanje baterija. Razlog za to je jednostavan i obećavajući: ova tehnologija se pokazala kao uspešna kako u pogledu rada, tako i u pogledu trajanja. Renault ima više od 10 godina iskustva sa litijum-jonskim baterijama za električna vozila. Trajnost baterija premašuje projekcije industrije, sa veoma malim gubitkom kapaciteta tokom 10 godina.
Dobro je znati:
ako ste zainteresovani za ideju iznajmljivanja, opcije iznajmljivanja električnih vozila (baterija uključena) još uvek postoje u Renaultu;
ako želite da prodate svoje električno vozilo, Renault može izdati SoH sertifikat za bateriju.
Dodatno: u svakom slučaju, Renault garantuje da će svaka baterija biti reciklirana, u saradnji sa specijalizovanim kompanijama.
DA LI SE BATERIJE ELEKTRIČNIH VOZILA RECIKLIRAJU?
Apsolutno. Prvo, zato što postoji zakonska obaveza da se to uradi, ali i zato što Renault to vidi kao logičan izbor. Naravno, naše baterije su dizajnirane sa punim životnim ciklusom na umu.
Naš cilj za 2030. godinu je da proizvedemo oko 70% naših baterija koristeći strateške materijale (nikl, kobalt, litijum, itd.), dobijene iz recikliranih baterija na kraju njihovog životnog ciklusa. Renault Grupa, sa svojim Re-Factory centrom u Flinsu i partnerstvom sa Veolia i Solvay, daleko je ispred svojih konkurenata.
1. život: u srcu naših vozila. Baterija će se koristiti dok njena kapacitet više nije dovoljno dobar da bi vozilo funkcionisalo kako treba (manje od 70% početnog kapaciteta). Njeno „zdravlje“ može se pratiti putem My Renault aplikacije.
2. život: nova svrha. Kada baterija padne ispod 70% početnog kapaciteta, i dalje može biti korisna. Može se ponovo iskoristiti u drugim oblastima e-mobilnosti ili za sisteme solarne ili vetroenergije
3. život: oporavak komponenti. Za 6 do 10 godina, baterija će biti poslata na reciklažu kako bi se iz nje izvadili različiti elementi (nikl, kobalt, litijum, itd.). Cilj je da se reciklira do 95% njenih komponenti.
Renault se udružuje sa specijalizovanim partnerima kako bi osigurao odgovornu i cirkularnu proizvodnju kroz ceo ovaj ciklus. Logično.