vozila opremljena Renault E-Tech electric pogonom

Renault ekspertiza sada potpuno električna
E-Tech 100% electric - Renault
E-Tech electric vozila
Vožnja Renault E-Tech electric vozila znači uživanje u  glatkoj i tihoj vožnji bez štetnih emisija ili CO2. To je svesna odluka koja menja način na koji koristimo i upravljamo vozilima.  

Za dnevne vožnje od oko 50 km više nije potrebno puniti vozilo svaki dan.

5 činjenica o E-Tech electric vozilima

0 émission de CO2
NEMA CO2 EMISIJE
Slobodno možete ulaziti u zone niske emisije, jer električno vozilo ne stvara zagađenje* (0 g CO2 i NOx**).
économique
ISPLATIVO
Zahvaljujući isključivo električnom punjenju – kod kuće ili na javnim punjačima – „punjenje do kraja“ je tri puta isplativije od „punog rezervoara“ kod vozila sa motorom na sagorevanje. Održavanje je do 30% jeftinije, jer delovi traju duže.
reprises dynamiques
DINAMIČNO UBRZANJE
Udobnija i brža vožnja u poređenju s vozilima na sagorevanje. Brzina reakcije motora u Renault E-Tech vozilima pojačava uživanje u vožnji.
*prema WLTP standardu

**azot dioksid
silencieux
nečujna vožnja
Električni automobil je tih prilikom pokretanja i pri vožnji bržoj od 30 km/h. Putovanja bez buke i vibracija.
précurseur
domet vožnje
E-Tech vozila imaju autonomiju do 625 km* i mogu se puniti na elektro mreži korišćenjem kućnih utičnica ili punjača.

*za Scenic E-Tech electric sa baterijom od 87 kWh.

lak električan život

Život je lak za volanom električnog vozila. Pronađite odgovore na najčešća pitanja i olakšajte vožnju, dok brinete o svom Renault-u. Saznajte sve o autonomiji, bateriji, vremenu punjenja i opcijama za punjenje na našim stranicama sa pitanjima i odgovorima.

vaša pitanja u vezi električnih vozila

ZAŠTO PREĆI NA ELEKTRIČNO VOZILO?
Glavni razlozi zašto biste trebali preći na električna vozila:
  • Električna vozila su ekološki prihvatljivija: ne emituju CO2, dimove niti čestice koje nastaju sagorevanjem.     
  • Ekonomična su za korišćenje: niži troškovi održavanja, cena struje je niža od cene goriva, besplatan parking u nekim gradovima, pristup zonama niske emisije i još mnogo toga.
  • Uživanje u vožnji: tiha, bez vibracija i promene brzina, dinamična sa oštrim ubrzanjem i odzivom.
    KAKAV JE RASPON BATERIJE ELEKTRIČNOG AUTOMOBILA?
    Raspon baterije zavisi od tipa baterije, kao i od električnog motora sa kojim je povezana.
    Baterija ima kapacitet izražen u kWh, što je slično kapacitetu rezervoara za gorivo. Električni motor koristi više ili manje kapaciteta baterije, u zavisnosti od modela vozila, njegove težine i opcija.
    Raspon vožnje takođe zavisi od drugih spoljašnjih faktora kao što su tip puta, brzina, temperatura, pa čak i stil vožnje. 

    Korišćenjem inovacija u istraživanju i razvoju, vozila opremljena Renault E-Tech električnim pogonskim sistemom sadrže tehnologije poput toplotne pumpe ili sistema za predgrevanje, koje optimizuju njihov raspon vožnje. 
    Renault prodaje vozila sa različitim nivoima autonomije, prilagođena svakodnevnim potrebama, na primer:
    • Renault 5 E-Tech electric - do 410 km WLTP* 

    Dobro je znati:
    ECO režim vašeg vozila prilagođava različita podešavanja kako biste povećali autonomiju. Korišćenje toplotne pumpe* takođe značajno smanjuje potrošnju energije potrebnu za grejanje vozila, čime se maksimalno povećava autonomija vožnje.     

      *zavisno od modela i verzije

      KOLIKO ČESTO MORATE PUNITI ELEKTRIČNO VOZILO?
      Vreme punjenja vozila zavisi od:
      • Samog vozila, njegove kapaciteta baterije i snage ugrađenog punjača.
      • Spoljnih faktora, kao što su snaga punjačke stanice ili utičnice i intenzitet koji prihvata kabl.

      Dobro je znati: vreme punjenja nije linearno. Brzina punjenja varira u zavisnosti od stanja napunjenosti baterije i temperature. Na primer, poslednjih 20% punjenja traje duže. Zato bi trebalo da izbegavate punjenje preko 80% na brzom punjaču svaki dan. Takođe, bolje je osigurati da punjenje ne padne ispod 15%.
        KOLIKO ELEKTRIČNI AUTOMOBIL TROŠI?
        Potrošnja električnog vozila zavisi od nekoliko faktora, kao što su težina vozila, tip puta i stil vožnje, da spomenemo samo neke.    

        Ovi faktori se rekreiraju tokom evropskog postupka poznatog kao WLTP kako bi se definisala potrošnja i autonomija vožnje.
        Iako nije moguće dati globalnu vrednost za sva električna vozila, može se navesti prosek za svaki model vozila. Na primer, Megane E-Tech electric troši oko 15,5 kWh/100 km prema WLTP sertifikaciji (dok je za benzinsku verziju otprilike 6 L/100 km).
        Zanimljivo je napomenuti da potrošnja električnog vozila može biti kontrolisana pomoću različitih ugrađenih tehnologija, poput ECO režima.
          Da li električno vozilo ima manji karbonski otisak od vozila sa motorom na sagorevanje?
          Odgovor je da, prema studiji koju je 21. aprila 2020. godine objavila organizacija Transport & Environment (T&E), evropska organizacija koja okuplja oko pedeset nevladinih organizacija. Ova studija razmatra dizel, benzin i električna vozila u različitim scenarijima. Bez obzira na scenarij, zaključak je isti – električna vozila emituju manje CO2.     
          U najboljem slučaju, čak do 81% manje.  
          Iako je tačno da proizvodnja električnog vozila ima veći karbonski uticaj od proizvodnje vozila sa motorom na sagorevanje, kada je vozilo u upotrebi, emisija CO2 je nula, a emisija čestica je niska. Karbonski otisak električnog vozila opada tokom njegovog životnog ciklusa.

            otkrijte još i...