retrospektiva modela 4L: francuski umetnik Greg otkriva 14 ekskluzivnih ilustracija

Pratite priču o uspehu modela 4L kroz 14 kreacija francuskog ilustratora Grega.
RENAULT 4L
"Haute Couture" – 1963.
Za kampanju "Elle prend le volant!" (Ona vozi), sto automobila R4 Super "obučeno" je u stilu visoke mode: crna podloga ukrašena zlatnom šarom ili kariranim dezenom na svim vratima, hromirane felne i omaž sličnom motivu na ventilacionom otvoru.

Tokom ove kampanje, 6.000 žena vozača moglo je da vozi R4 Super tokom 48-časovne probne vožnje kako bi se same uverile koliko je lako rukovati ovim automobilom, koliko je udoban, prostran, kakvu vidljivost pruža i koliko je brz!

Svaki vozač je dao povratne informacije, zapažanja ili sugestije kako bi pomogao da se uspostavi idealan profil automobila tog vremena.
RENAULT 4L
"Plein Air" – 1969.
Rekreativni automobil, dizajniran za vožnju duž plaže, a ne za vožnju putem, Renault 4 Plein Air je lansiran u maju 1968. godine i proizveden je u veoma malom broju primeraka do aprila 1970.

To je bio torpedo-kabriolet kompanije Sinpar, koja je već bila poznata po svojim adaptacijama vozila sa pogonom na sva 4 točka. 

Još jednom susrećemo prednji deo modela 4L, kao i okvir vetrobranskog stakla prilagođen za postavljanje mekog krova. Vrata prtljažnika su prepolovljena, ostaje samo donji deo. Strane, vrata i krov se uklanjaju, a karoserija je ojačana sa strane.     
RENAULT 4L
"Cross" – 1981.
Godine 1974. Renault je intenzivirao svoje promotivne kampanje lansiranjem Renault Cross Elf Coupe de France, u partnerstvu sa stručnim časopisom "Champion".

Ova disciplina je bila zamišljena tako da bude što ekonomičnija, a mogla su da učestvuju samo Renault 4 vozila sa originalnim četvorocilindričnim motorom od 845 cm3, osim onih sa izduvnim sistemom Devil.

Renault 4 Cross je imao ručni menjač sa 4 stepena prenosa i sistem doboš kočnica na sva 4 točka kako bi mogao da podnese rigorozne uslove trke.

La Coupe je postao hit među vozačima zahvaljujući niskoj ceni učešća i uzbudljivoj prilici da se osvoji novčana nagrada i Renault 5 Coupé!

Michel Duvernay je bio francuski šampion 1981. godine!
RENAULT 4
"Šezdesete“ – 1985.
"Šezdesete" je bilo ograničeno izdanje proizvedeno u znak odavanja počasti šezdesetim godinama. Lansirana u tri boje (crvena, žuta ili plava), njegova proizvodnja je bila ograničena na 2.000 primeraka.

Zasnovano na GTL modelu, ovo vozilo su odlikovala dva atermična staklena krovna prozora i trobojne presvlake od tkanine u kombinaciji sa crnim skajem.

Rešetka, branici, kvake i retrovizori su imali završni mat premaz.
RENAULT 4 F4
"Darty" – 1986.
Sa nosivošću od 300 kg, zapreminom od skoro 2 m3, zadnjim ogibljenjem sa ojačanim torzionim šipkama i zadnjim vratima s prozorima koji se otvaraju zdesna ulevo radi lakšeg utovara sa trotoara, ovom kombiju nisu nedostajale mnoge funkcije!

Vozilo se isticalo po podesivoj i odvojivoj kupolastoj ploči koja se prostire celom širinom krova i omogućava utovar glomaznih predmeta odozgo... Možete smestiti čak i žirafu, ako je verovati reklamama!

Ovaj Renault ekskluzivni krovni poklopac poznat pod nazivom „girafon“ (žirafa), koristiće se na modelu Express, malom komercijalnom vozilu koje se proizvodilo 80-ih i 90-ih godina.

Na 5 kontinenata, kombi Renault 4 ponosno je nosio boje  velikog broja profesionalaca, trgovina, državnih agencija i poznatih brendova. 
RENAULT 4
"4L Trophy™" – 2020.
Renault 4 vas nikada neće izneveriti, a mlada generacija 21. veka je to dokazala uz 4L Trophy™.

Prvi put održan 1998. godine, ovaj reli dužine 6.000 km okupio je 1.200 studentskih vozačkih ekipa u trci od Pariza do južnog Maroka.

Robusni 4L je grabio kroz kamen i pesak dok su se učesnici relija ("trelleurs") služili priručnim sredstvima kako bi ga održali u voznom stanju, uprkos hiljadama pređenih kilometara.

Iako je model 4L imao već dugi niz godina iza sebe, još uvek je bio dovoljno pouzdan da svake večeri stigne do nove tačke odmorišta.

Koji bi drugi model mogao time da se pohvali posle 60 godina?
RENAULT 4
"Torpedo SINPAR" – 1968.
Renault 4 4x4 SINPAR (Société Industrielle de Production et d’Adaptation Rhodanienne) ističe se performansama na svim terenima, a pritom zadržava kvalitete udobnosti i snage standardnog serijskog automobila.

Velika odignutost od tla, nezavisni pogon na sva četiri točka i ogibljenje omogućavaju mu nesmetano i udobno kretanje i na najgorim putevima i najneravnijim terenima. Njegov dizajn olakšava konverziju limuzine kao i kombija, bez žrtvovanja korisne zapremine.

U leto 1964. godine, SINPAR je lansirao Torpedo, model koji je odobrila kompanija Renault, još uvek sa pogonom na sva četiri točka, ali bez krova i bočnih panela, opremljen preklopnim vetrobranskim staklom i odsečenim bočnim stranama kako bi 2 osobe mogle lakše da uđu u vozilo.

Najpoznatiji Torpedo SINPAR je onaj iz francuske TV serije "Les chevaliers du ciel" ("Nebeski vitezovi"). 
RENAULT 4
"Services Publics"
Pojavivši se u oktobru 1961. godine, ovaj kombi je imao impresivan dijapazon karakteristika: nosivost od 300 kg, zapremina od skoro 2 m3, zadnje ogibljenje sa ojačanim torzionim šipkama, zadnja vrata s prozorima koji se otvaraju zdesna ulevo radi lakšeg utovara sa trotoara.

Francuska pošta ga je učinila jednim od prvih vozila u svom voznom parku, sa utovarnom zapreminom od 5,47 m3 i maksimalnom težinom od 1.050 kg. 
Bez leptir-prozora, kvaka na vratima ili zadnjih sedišta, obojen je u standardizovanu "030" nijansu koja se obično naziva "poštansko žuta".

Francuska nacionalna žandarmerija takođe je odabrala ovo vozilo, ne samo zbog njegovih svojstvenih kvaliteta, već i zbog toga što je ispunilo jedan od njenih osnovnih kriterijuma:  "Osoba mora biti u stanju da sedi unutra sa policijskom kapom (kepi) na glavi".

Više od 14.500 vozila Renault 4 pridružilo se redovima Nacionalne žandarmerije od 1962. godine da bi služila kao patrolna vozila ili vozila za vezu ili jednostavno kao vozila pomoćne brigade.
RENAULT 4
"e-Plein Air" – 2019.
Ovaj jedinstveni model je rezultat saradnje između Renault Classic i Melun Rétro Passion, specijaliste za Renault 4, na sajmu Epoqu'Auto na kojem su prikazani najpopularniji električni automobili.

"Zašto i legendarni Renault 4 ne bi bio deo ovog pokreta?"

Kreiran na osnovu skraćene platforme JP4, ovaj 4L je razigrana verzija koja podseća na Plein Air modernog Renault dizajna. On je usvojio električne komponente modela Twizy kako bi razvio približnu maksimalnu brzinu od 85 km/h.

RENAULT 4
"Rallye Dakar™" – 1980.
Godine 1969., u pokušaju da postigne rekord od Kejptauna do Alžira (rekord postignut 1971. godine sa modelom Renault 12 Gordini), braća Marreau su krenula na izviđačko putovanje kroz Saharu u vozilu Renault 4.

Nekoliko godina kasnije, za upravljačem modela Renault 4, našli su se na startnoj liniji potpuno nove vrste relija, trke od nekoliko hiljada kilometara sa startom u Parizu, a ciljem u Dakaru. 

Oni su se 1980. godine popeli na treće mesto svojim Renault 4 automobilom koji je osnažen motorom Renault 5 Alpine GR2 i opremljen rezervoarom od 140 litara.

Reli Paris Dakar™ postao je legenda, braća Maro heroji, a fantastični Renault 4 simbol relija na kojem su amateri imali priliku da odnesu pobedu nad zvaničnim ekipama.     
RENAULT 4
"Sedamdesete" – 1975.
Dizajn vozila "sedamdesete" zasnovan je na modelu Renault 4 GTL.

Nalepnice su izvučene iz dizajna modela Publicis, a Renault Classic mu je pozajmio svoju roze boju.

Dekoracija je dizajnirana za rekonfiguraciju izložbenog salona Pub Renault (danas poznat kao Atelier Renault) koji se nalazi na Jelisejskim poljima u Parizu. Tema njegove inauguracije bila je reklama.

RENAULT 4
"Terre de Feu – ekspedicija na Aljasku" – 1965.
Godine 1965., četiri Parižanke su postavile sebi neverovatan izazov: prevalile su 40.000 km od Ušuaje na Ognjenoj zemlji do Ankoridža na Aljasci u dva vozila Renault 4s, prešavši čitav američki kontinent za četiri i po meseca.

Time su demonstrirale robusnost i agilnost modela Renault 4, putujući od Kejp Horna do zaleđenih padina stenovitih planina, Anda, amazonske džungle i slane pustinje Utah.     
RENAULT 4
"Saline 4 fun" – 2011.
Godine 2011., Renault je proslavio 50. godišnjicu modela 4L. Renault Classic se udružio sa "Triplettes de Bonneville" da bi 4L kombi iz 1983. godine doveo na poznatu "Nedelju brzine" ("Speed Week") na slanoj površini nekadašnjeg jezera Bonneville u Sjedinjenim Američkim Državama.

Konstruisan na osnovu kombija Renault 4, "Saline4Fun" je imao izuzetno malu odignutost od tla, izduvnu cev koja izlazi iz prednjeg krila i... padobran!

Menjač je bio zasnovan na modelima Renault 21 Turbo i Renault 25 GTX, a njegova šasija je posedovala specifične pogonske sklopove (nosač glavčine ležaja, osovine, kočnice i ogibljenje). Bio je opremljen svom sigurnosnom opremom koju je tražio američki organizator, zbog čega je dostigao težinu od  oko 780 kg.

Pokretao ga je Renault 5 Turbo motor, podešen tako da postigne 285 KS, koji je bio postavljen u prednji deo automobila gde se nekada nalazio originalni motor.

Opremljen svim ovim i Good Year Long Speed Racing gumama, model Saline4fun zvanično je postigao rekordnu brzinu od 237 km/h, što je čak duplo više od njegove normalne brzine!
RENAULT 4 CLAN
"Bye Bye" – 1992.
Godine 1992., Renault 4 je izašao sa tržišta na grandiozan način proizvodnjom ograničenog izdanja.

Renault je kreirao Renault 4 "Bye Bye" po uzoru na "Clan" i okončao proizvodnu liniju koristeći svaki primerak automobila kao broj u njegovom konačnom odbrojavanju.

Svaki automobil ima posebnu instrument-tablu sa numerisanom pločicom od 1.000 do 1.     
Ilustracije ©greg2021. Reprodukcija zabranjena.
Renault 4 – 60. godišnjica
4L slavi svoju 60. godišnjicu!
Renault 4 – Reklamni materijal – 60 godina
Reklamni materijal za model 4L