2022. godina, važna godina za Renault 5

Renault 5 je legenda od 1972. godine.  Kao istinski simbol pop-kulture, ovo legendarno vozilo je majstor ponovnog otkrivanja. 50 godina kasnije, Renault 5 slavi svoju godišnjicu sa mnogo inovativnih iznenađenja.

priča o "super-automobilu"

POREKLO + STVARANJE
Unutrašnjost modela Renault 5
Potomak 1970-ih godina
Krajem 60-ih i početkom 70-ih godina, društvo je bilo u punoj tranziciji. Mladi su stvarali trend. Želeli su da budu opušteni, u trendu, uz zalaganje za jednakost polova. 

Renault, kao kompanija otvorenog uma, imala je sluha za društvene promene. Napravila je asortiman zasnovan na pojavi srednje klase i razvila svestrani automobil, sa  jedinstvenim i nekonformističkim dizajnom, za žene mlade

Renault Komunikacija – sva prava zadržana     
Dizajn Renault 5
"Zabavan i prijateljski" automobil
Cilj projekta 122 bio je da se segment malih automobila učini zanimljivijim i uzbudljivijim. Nastavljajući uspeh modela 4L, bio je u istom cenovnom rasponu i imao iste specifikacije dizajna, ali uz mnogo lepšu karoseriju.

Stil modela R5 isticao se još od prvog poteza olovkom u fazi dizajniranja. Pierre Dreyfus, koji se obično fokusirao na praktičnost, pametno je prepoznao da je model 122, sa svojim lepim zaobljenim oblikom, bio "zabavan i prijateljski".        

Renault Komunikacija – sva prava zadržana     
PREDSTAVLJANJE + REKLAMNA IKONA
predstavljanje modela Renault 5
"Ja sam Renault 5, provozaj se sa mnom"
Velika operacija predstavljanja odigrala se u januaru 1972. godine1.920 narandžastih ili svetlozelenih automobila, ukrašenih očima na farovima i nalepnicama sa mehurićima na vratima sa natpisom "Ja sam Renault 5, provozaj se sa mnom", izloženo je u prodajnim centrima. Parade su organizovane u velikim gradovima Francuske gde su svi dolazili da ih isprobaju u vožnji.     

Renault Komunikacija – sva prava zadržana     
70 godina modela Renault 5
Super-zvezda medija – "super-automobil"
Model Renault 5 postao je "super-automobil" na osnovu ideje umetničkog direktora kompanije Publicis, Simone Guiberet.
Mediji su reagovali na ovaj fenomen i započela je kampanja bez presedana. Renault 5 je bio svuda: na radiju, TV-u, u novinama, duž puteva. Kako je bio predstavljen više kao osoba nego kao predmet, originalnost kampanje ga je učinila privlačnim javnosti. Trenutni uspeh! 

Renault Komunikacija – sva prava zadržana     
OSNAŽIVANJE ŽENA
Mali protagonista promena
Konvencionalnost kućnog života se potpuno promenila. Žene su išle na posao, bile su u pokretu, pa im je bio potreban mali, svestrani automobil.

Renault 5 je bio savršen za to i kada je predstavljen, trećina kupaca su bile žene. Kako je bio mali, modularan i prostran, u njega su lako mogli da se smeste ili četiri odrasle osobe ili par sa decom. U zadnjem delu automobila inženjeri su dizajnirali bezbedan "prostor za decu". Tu nije bilo vrata niti prozora koji se otvaraju. Sve svakodnevne potrepštine i oprema za slobodno vreme mogle su da se smeste u prtljažnik.

Renault Komunikacija – sva prava zadržana
SIMBOL JEDNE ERE
"Automobil za svakoga"
Uspeh modela Renault 5 prevazišao je sva očekivanja. Kada je predstavljen, na isporuku se čekalo svega nekoliko meseci. Ovaj dašak svežeg vazduha bio je privlačan kupcima. R5 je tako postao automobil za mlade i one koji su mladi u srcu, imaju malu decu i nose farmerke "zvoncare".     

Namenjen svim generacijama, bio je više od "malog automobila", bio je"automobil za svakoga". Od osnovne preko sportske, najstilizovanije verzije, pa do verzije sa automatskim menjačem i dalje, ovaj automobil je imao onoliko verzija koliko je bilo kategorija njegovih kupaca.     

5,5 miliona primeraka proizvedeno je u periodu od 1972. do 1985. godine. Kako se prodavao na svih pet kontinenata, Renault 5 nije bio samo model jedne marke, već automobil jedne decenije! 

Renault Komunikacija – sva prava zadržana   
GLOBALNI USPEH
Karijera na svih 5 kontinenata
Brzo je postigao uspeh u Evropi. Kada je Renault 5 predstavljen, bio je na  2.  mestu po prodaji u Evropi, tik iza modela Fiat 127. Kako su se pojavljivale nove verzije, nije imao nameru da se tu zaustavi, već se pripremao da se dopadne novim korisnicima. 

1975. godine Renault 5 je zauzeo vodeće mesto sa svojom novom španskom verzijom "Siete". Sledeće godine, postao je najprodavaniji Renault u inostranstvu .     

Posebno u poslednjih nekoliko godina, broj prodatih modela R5 predstavljao je i do 60% ukupne proizvodnje. 1980-ih godina, njegova verzija sa 5 vrata bila je  2. najprodavaniji automobil širom sveta!     

Renault Komunikacija – sva prava zadržana   

Renault 5 E-Tech prototip na električni pogon

Moderniji i električniji nego ikada
Brend Renault je zakoračio u novu eru predstavljajući svoj "novi talas". Postajući simbol tehnologije, usluge i energije, on unosi dašak modernosti u evropsku automobilsku industriju.

Renault 5 E-Tech prototip na električni pogon predstavljen je u januaru 2021. godine. On pokazuje želju kompanije Renault da napravi električni automobil koji je šire rasprostranjen u Evropi, sa modernim zaokretom popularnog automobila.

Prototip Renault 5 je kompaktan gradski auto pun šarma koji vodi jednu od legendi kompanije Renault u budućnost sa potpuno električnom verzijom. On zadržava svoju zabavnu i pomalo drsku stranu sa svojom veoma "pop" žutom karoserijom i svojim originalnim, modernim dizajnom modela R5. Izabrana oprema i materijali inspirisani su univerzumima elektronike, nameštaja i sporta.

događaji u okviru proslave 50. godišnjice Renault 5

Model R5 slavi svoju 50. godišnjicu
Povodom proslave svoje 50.godišnjice, Renault 5 vas vodi iz prošlosti kroz sadašnjost i u budućnost!

Doživite godišnjicu ovog vanvremenskog super-automobila. Na dnevnom redu su: umetnička stvaralaštva i saradnje, pogled u prošlost i izložbe, uz mnoga druga pripremljena iznenađenja.

Ostanite povezani!  Pogledajte kalendar godišnjice modela R5 u "pop" svetu punom boja na društvenim mrežama kompanije Renault.