Sistem koristi četiri digitalne kamere koje prikazuju okolinu Clija u realnom vremenu na centralnom ekranu. Rezultat: potpun pogled od 360°, koji omogućava da uočite prepreke koje inače ne biste videli iz kabine, olakšavajući manuverisanje i parkiranje.
takođe
pomoć pri parkiranju unazad
Sistem u realnom vremenu prikazuje približavanje prepreka iza vozila pomoću zvučnih i vizuelnih signala promenljive frekvencije, koji postaju kontinuirani kada je prepreka udaljena manje od 30 cm.
pomoć pri parkiranju napred
Sistem olakšava manevrisanje pomoću prednjih radara koji detektuju prisustvo nevidljivih prepreka i pružaju zvučna i vizuelna upozorenja. .
pomoć pri bočnom parkiranju
Sistem pruža zvučna i vizuelna upozorenja o preprekama sa strane, kako bi olakšao manevrisanje.
digitalna zadnja kamera
Čim uključite rikverc, kamera prikazuje u realnom vremenu zadnji deo Clia na centralnom ekranu, olakšavajući parkiranje.
automatsko parkiranje
Sistem analizira parking mesto, izračunava optimalnu putanju i automatski preuzima kontrolu nad volanom. Vozač i dalje kontroliše brzinu, upravljajući fazama zaustavljanja i ponovnog kretanja.
upozorenje na saobraćaj iza vozila
Upozorenje na instrument tabli olakšava manevrisanje, upozoravajući na prisustvo prepreke koja nije vidljiva na zadnjem uglu vozila.
automatsko kočenje u nuždi unazad
Sistem prepoznaje potencijalne prepreke i automatski zaustavlja Clio u slučaju mogućeg sudara.
Sistem servoupravljača automatski reguliše brzinu, održava bezbedno rastojanje i zadržava Clio u sredini trake. U sporom saobraćaju, Stop & Go režim automatski upravlja zaustavljanjem i ponovnim pokretanjem vozila, omogućavajući glatku i bezbrižnu vožnju.
takođe
ograničivač brzine
Ograničava brzinu vozila na vrednost koju je odabrao vozač.
adaptivni tempomat
Automatski prilagođava vašu brzinu u skladu sa saobraćajem i vozačevim podešavanjima. Usporava ili ubrzava kako bi održao bezbedno rastojanje od vozila ispred. Kočenje se aktivira automatski ako je bezbedno rastojanje premalo.
Inteligentni adaptivni tempomat
Kontinuirano analizira saobraćajne uslove koristeći povezane mape i prepoznavanje saobraćajnih znakova. Automatski prilagođava brzinu kako bi održao bezbedno rastojanje, prilagođava brzinu u skladu sa ograničenjima, i reaguje na konture puta (krivine, kružni tokovi itd.).
prediktivna hibridna vožnja
Kontinuirano analizira vašu vožnju i predviđa najpogodniji režim vožnje kako bi optimizovao performanse, potrošnju goriva i domet vožnje.
pomoć pri kretanju na uzbrdici
Na nagibima većim od 3%, sistem automatski održava kočenje na 2 sekunde. To ostavlja dovoljno vremena za glatko ubrzavanje, bez rizika da se Renault Clio pomeri unazad.
upozorenje o rastojanju
Ovaj sistem obaveštava vozača kada je rastojanje do vozila ispred premalo, obično putem zvučnog i/ili vizuelnog signala, kako bi se izbegla potencijalna sudara.
automatsko uključivanje dugih/kratkih svetala
Ovaj sistem automatski prebacuje između dugih i kratkih svetala u zavisnosti od saobraćaja i osvetljenja, kako bi se obezbedila optimalna vidljivost bez zaslepljivanja drugih vozača.
Pokreće se vizuelno i zvučno upozorenje ako se vozilo iznenada približi, čime je bezbednije otvaranje vrata dok je vozilo zaustavljeno.
takođe
upozorenje na mrtvi ugao
Kako bi se rešio problem smanjene vidljivosti, sistem upozorenja vas obaveštava svetlosnim signalima u spoljnim retrovizorima kada se vozila nalaze izvan vašeg vidnog polja
prepoznavanje saobraćajnih znakova sa upozorenjem na brzinu
Prepoznaje saobraćajne znakove za ograničenje brzine na vašoj ruti i koristi povezane mape da vas putem instrument table obavesti o dozvoljenoj brzini.
automatsko kočenje u nuždi na raskrsnicama
Dizajniran da spreči frontalne sudare prilikom skretanja ulevo, sistem funkcioniše u tri koraka: vizuelno i zvučno upozorenje o opasnoj putanji; pojačano kočenje ako vozač ne reaguje dovoljno brzo; automatsko kočenje ukoliko vozač uopšte ne reaguje.
upozorenje pri nenamernom napuštanju trake
Detektuje kada vozilo nenamerno pređe preko pune ili isprekidane linije trake. Sistem vas obaveštava putem vibracija u volanu, podsećajući da prilagodite putanju.
asistencija za zadržavanje trake
Od brzine od 65 km/h, sistem detektuje svaki pokušaj nenamernog prelaska preko pune ili isprekidane linije trake, bez uključivanja pokazivača pravca.Zatim vrši blagu korekciju upravljača, automatski vraćajući vozilo u sredinu trake.
prednja detekcija sa korekcijom putanje u nuždi
Ako vozilo pređe preko pune ili isprekidane linije, sistem upozorava vozača vibracijom volana i automatski koriguje putanju ako postoji rizik od sudara sa vozilom koje dolazi iz suprotnog pravca.
zadnja detekcija sa korekcijom putanje u nuždi
Sistem nadzire zadnje uglove kako bi detektovao opasno preticanje ili približavanje iz susednih traka. U slučaju potencijalnog sudara, obaveštava vas zvučnim ili vizuelnim alarmom. Ako je potrebno, putanja vozila se automatski koriguje kako bi se izbegao udar.
sistem automatskog kočenja u nuždi
Detektuje vozila, bicikliste ili pešake koji se iznenada približavaju Cliu napred ili sa strane. Ako se otkrije rizik od sudara, sistem automatski aktivira delimično ili potpuno kočenje.
napredni sistem nadzora vozača
Renault Clio prati znakove umora ili nepažnje vozača koristeći unutrašnju kameru.U slučaju smanjene pažnje, sistem izdaje upozorenje i sugeriše da napravite pauzu, čime se omogućava bezbednija vožnja.
pomoć za hitno zaustavljanje
Sistem dopunjuje aktivnu pomoć vozaču, usporavajući vozilo sve dok se potpuno ne zaustavi u svojoj traci (ako je moguće), u slučaju neaktivnosti vozača (ako se ne detektuje ruke na volanu).
bezbednosne funkcije
Više od 50 godina, Renault postavlja standarde u bezbednosti na putevima. Sa specijalizovanim istraživačkim laboratorijama i programom „Human First“, kompanija kontinuirano razvija inovativnu bezbednosnu opremu. Zahvaljujući ovim unapređenjima, broj žrtava saobraćajnih nesreća smanjen je pet puta.
Bezbednosni skor analizira vaše ponašanje u vožnji nakon svake vožnje. U obzir se uzimaju parametri kao što su brzina, putanja, poštovanje bezbedne distance i pažnja, a zatim se dodeljuje ocena vožnje od 0 do 100, koja vam omogućava da vidite nivo svoje opreznosti. Bezbednosni asistent vam potom nudi personalizovane savete kako biste poboljšali bezbednost, usvojili odgovornije reakcije i svako putovanje pretvorili u priliku za napredak ka sigurnijoj vožnji.
U slučaju sudara, sistem kočenja Renault Clia se aktivira automatski, bez intervencije vozača. Cilj:sprečiti gubitak kontrole koji bi mogao dovesti do lančanog sudara. Sa ovom tehnologijom, vaše vozilo samo usporava ili se zaustavlja, čime se smanjuje rizik od daljih sudara i ublažava težina eventualnog dodatnog udarca.
ojačana struktura i vazdušni jastuci
bezbednost u svakom detalju
Kako bi se garantovala maksimalna zaštita u slučaju sudara, struktura Renault Clija je izrađena od materijala koji visoko apsorbuju energiju. Bilo da je u pitanju frontalni, bočni ili zadnji sudar, ova tehnologija ograničava ozbiljne deformacije vozila. U kabini, vozilo je opremljeno nizom specifičnih sistema i kompletom vazdušnih jastuka, dizajniranih da putnicima pruže optimalnu zaštitu.
QRescue Renault
neprocenjiva pomoć pri spasilačkim operacijama
U slučaju nesreće, Renault QRescue sistem štedi spasilačkim ekipama do 15 minuta intervencije. Standardno je postavljen na prednjem i zadnjem vetrobranskom staklu, a QR kod omogućava trenutni pristup tehničkim informacijama o Renault Cliu. Vatrogascima je dovoljno samo da skeniraju kod kako bi dobili sve podatke potrebne za brzu, sigurnu i odgovarajuću intervenciju.