Najčešća pitanja¹ o Renaultu 5 Turbo 3E

Sve što treba da znate o Renaultu 5 Turbo 3E  

general information

Product expert: Michaël Grosjean 
O vozilu
Možemo li očekivati sportskiju verziju?
Ne postoje planovi za razvoj dodatnih verzija. Ovo je najsnažniji, visokoperformansni model u istoriji Renaulta, ograničen na samo 1.980 primeraka.
U kojoj meri R5 Turbo 3E uključuje karakteristike Renaulta 5?
R5 Turbo 3E uključuje sledeće komponente preuzete sa modela R5: vetrobran, bočne retrovizore, zadnja svetla, klima-uređaj, instrument tablu i multimedijalni sistem (sa posebnim korisničkim interfejsom)  
Da li je R5 Turbo 3E dostupan isključivo u Francuskoj?
Renault 5 Turbo 3E se prodaje u Evropi, uključujući i Ujedinjeno Kraljevstvo, kao i na Bliskom istoku, u Australiji i Japanu.
O marki
Na koji način se R5 Turbo 3E uklapa u globalnu strategiju brenda?
R5 Turbo 3E je jedinstven projekat i deo je Renault porodice zbog bogate istorije brenda – naslednik legendarnog Renaulta R5 Turbo iz 80-ih
Da li će automobil nositi Alpine oznaku?
R5 Turbo 3E neće nositi Alpine oznaku, jer je to Renaultovo vozilo – baš kao njegov prethodnik iz 1980. godine, R5 Turbo.    
Da li će odlazak generalnog direktora Luke De Mea uticati na R5 Turbo 3E?
Ne, projekat je već odobren, razvoj je započet i nema apsolutno nikakvog rizika.  

Rezervacije vozila

Produkt ekspert: Michaël Grosjean
Rezervacije   
Može li se znati redosled rezervacija i gde se te informacije mogu naći?
Naravno, to je naznačeno na vrhu vaše potvrde rezervacije, odmah ispod vaših kontakt podataka.
    Klub 1000    
Koje su pogodnosti članstva u ovom klubu?
Vi ste deo R5 Turbo 3E zajednice. Kao član, tokom perioda čekanja očekuju vas ekskluzivne informacije i događaji.
Hoćemo li imati priliku da se sretnemo kao članovi?
Naravno, očekuje vas prilika da se upoznate i povežete na ekskluzivnim događajima.
Kada i na koji način će raditi WhatsApp kanal?
Nastavićemo da vas obaveštavamo preko ovog kanala, a u narednim nedeljama javićemo vam se radi njegove aktivacije.   

Tehnologija i dizajn

Stručnjaci: Philippe Varet (inženjering) i Sandeep Bhambra (dizajn)
Unutrašnjost    
Da li će automobil biti opremljen posebnim audio sistemom?
Automobil će imati sopstveni audio sistem, koji je trenutno u razvoju.
Hoće li roll-bar i pojasevi biti standard i možete li reći nešto više o njima?
Dolaze u standardnoj opremi, sa šestotačnim pojasevima na vozačkom i suvozačkom sedištu.  
    Vrata i karoserija    
Kako će izgledati spoljašnje kvake na vratima?
Trenutno radimo na optimalnoj integraciji kvaka na vratima i uskoro ćemo podeliti sve detalje.
Hoće li karoserija biti kompletno izrađena od karbonskih vlakana?
Da, karoserija će biti u potpunosti izrađena od karbonskih vlakana (struktura, blatobrani, vrata, krov, hauba i prtljažnik).
Točkovi i pneumatici      
Zašto niste odabrali karbonske točkove?
Odabrali smo tehnologiju kovnog aluminijuma, jer je već veoma efikasna kada je reč o težini.      
Koja će kompanija proizvoditi gume?
Michelin je jedan od proizvođača sa kojima sarađujemo kako bismo obezbedili najbolje gume za ovaj automobil.    
Prototip    
Da li su prototipovi već testirani ili su još u fazi dizajna?
Prvi prototip vam je predstavljen 26. juna. Tokom razvoja sledi više faza testiranja.
Da li je prototip koji smo videli na live stream-u konačan?
Prototip je 95% reprezentativan, a na serijskom vozilu biće nekoliko unapređenja i mogućih prilagođavanja, posebno na prednjem i zadnjem braniku radi optimizacije aerodinamike.  
    Dimenzije i težina    
Koliko će težiti R5 Turbo 3E?
Težina će biti manja od 1450 kg. Naš cilj je 1400 kg.
Koje su dimenzije R5 Turbo 3E?
Evo dimenzija R5 Turbo 3E: dužina 4,08 m, širina 2,03 m, visina 1,38 m.    
Koliko iznosi razmak od tla kod R5 Turbo 3E?
Razmak od tla kod R5 Turbo 3E iznosi 118 mm.    
    Performanse i motor    
Kako se prenosi tih 4800 Nm obrtnog momenta na podlogu?
Optimalan prenos obrtnog momenta na podlogu obezbeđen je zahvaljujući posebnim gumama i pažljivoj raspodeli težine.   
Kako objašnjavate 4800 Nm obrtnog momenta?
Obrtni moment točka-motora nije direktno uporediv sa onim kod konvencionalnog motora, budući da ne postoji prenosni odnos između motora i točka. Ipak, performanse ostaju na veoma visokom nivou – ubrzanje od 0 do 100 km/h je manje od 3,5 sekunde.  
Koliko je pouzdana tehnologija motora u točku?
Motor u točku nije samo inovacija, već i praktično rešenje – povećanje neogibljene mase uspešno je kompenzovano posebnom konstrukcijom zadnje osovine. Uz to, ova tehnologija donosi brojne prednosti: trenutni obrtni moment, veću agilnost i niže težište – sve što garantuje vrhunske performanse i još više uživanja u vožnji.
Koliko je potrebno R5 Turbo 3E da ubrza od 0 do 100 km/h?
R5 Turbo 3E ubrzava od 0 do 100 km/h za manje od 3,5 sekunde
Kako će biti kontrolisana trakcija motora u točkovima?
Automobil postiže isti nivo pritiska na zadnju osovinu kao i klasični motori.
Predstavljaju li neogibljenje mase problem za motore u točkovima
Ne, jer iako su neogibljenje mase veće nego kod klasičnog električnog motora, one su potpuno uračunate u dizajn i dimenzionisanje svih ključnih komponenti – od ramena vešanja i nosača glavčine do amortizera, opruga i same kinematike vešanja.
Ako automobil ne generiše kompresiju pri ubrzanju, na koji način će se to regulisati?
Kontrola će se vršiti elektronskim upravljanjem, koje je još efikasnije zahvaljujući tehnologiji motora u točku – omogućava bržu razmenu podataka između senzora na točku i elektromotora.       
    Ostale komponente    
Da li će imati ‘drive by wire’ sistem?
Sistem upravljanja je klasičan, bez ‘drive by wire’ tehnologije.
Da li će karbon-keramičke kočnice biti ponuđene kao dodatna opcija?
Za sada takva opcija nije u planu.  

konfiguracija

Expert dizajna : Sandeep Bhambra
    Planovi i procesi    
Kada će biti moguće konfigurisati R5 Turbo 3E?
Konfiguracija će biti dostupna od 2026. godine.
Hoće li biti dostupan onlajn konfigurator?
Tako je, biće to prilično specifičan konfigurator. Više informacija saznaćete na našem lajv strimu u decembru.  
    Personalizacija    
Da li je boja R5 Turbo 3E koju smo videli na lajv strimu njegova standardna boja?
Boja predstavljena tokom lajv strima (inspirisana Tour de Corse trkom) jedna je od predloga koji će biti dostupni kao opcija.
Hoće li bež enterijer biti dostupan kao opcija?
Ponuda za personalizaciju enterijera još uvek nije završena. Uskoro ćemo vam predstaviti konačnu opciju.
Hoće li spojler biti ponuđen kao dodatna opcija?
U fazi smo razmatranja opcije dodatnog spojlera, vodeći računa o svim zahtevima homologacije.
Hoće li kupci moći da biraju između različitih modela felni?
Postojaće samo jedan tip felni, sličan dizajnu prikazanom na lajv strimu.
Da li ćemo imati podršku tokom procesa hiper-personalizacije?
Tokom hiper-personalizacije možete zakazati sastanak sa našim dizajnerima – oni će vas pratiti i pružati podršku na svakom koraku.  
Kako će se proces personalizacije odvijati za kupce u inostranstvu?
Proces personalizacije vozila možete obaviti u našem dizajn studiju u Tehnocentru (nadomak Pariza) ili u samom centru Pariza. Za kupce koji ne mogu da putuju, radimo na uvođenju praktičnog daljinskog rešenja.

Raspored

Produkt ekspret: Michaël Grosjean
Događaji
Kada su sledeći lajv strimovi?
Sledeći lajv strimovi biće u septembru i decembru 2025. godine. Dodatne sesije biće organizovane tokom 2026.
Koji su sledeći događaji?
Predstojeći događaji uključuju live stream prenose u septembru i decembru 2025. godine. Pored live stream-ova, biće ponuđeni i drugi ekskluzivni događaji. Svakako ćemo vas obaveštavati o svim narednim dešavanjima.
Na koje vrste događaja ćemo biti pozvani?
Tokom perioda čekanja planiramo događaje za ljubitelje automobilizma u vama. Pripremili smo neka ekskluzivna iskustva, a uskoro ćemo vam otkriti više detalja.
Isporuka i probna vožnja
Kada se očekuju prve isporuke?
Prve isporuke planirane su za 2027. godinu.
Gde će se isporučivati R5 Turbo 3E?
Dostupno je nekoliko opcija za isporuku vašeg R5 Turbo 3E. Na ekskluzivnoj adresi ili u vašem prodajnom salonu – uskoro ćemo vam dati više informacija.  
Da li će postojati mogućnost probne vožnje za upoznavanje sa R5 Turbo 3E?
Naravno, biće organizovane probne vožnje kako biste mogli da se upoznate sa R5 Turbo 3E. Uskoro ćemo vam dati više informacija.

punjenje

Inženjer ekspret: Philippe Varet
Električni
Da li će R5 Turbo 3E imati V2G funkcionalnost?
Da, uz dvosmerni AC punjač, Renault 5 Turbo 3E će biti kompatibilan sa V2G funkcionalnošću. Međutim, dostupnost usluge zavisi od zemlje.    
Da li će postojati tehnička podrška za instalaciju kućne punionice?
Da, vaš prodajni salon će vam moći pružiti savete u vezi sa instalacijom utičnice ili punjačke stanice.
Kakva mi je kućna punionica potrebna?
Idealno rešenje je posebna punionica ili wallbox snage do 11 kW, što je maksimalna AC snaga punjenja ovog vozila. Možete koristiti i standardnu ili ojačanu utičnicu od 220 V (ali će vreme punjenja, naravno, biti duže).  

servis i postprodaja

Produktni ekspert Michaël Grosjean
Kolika je garancija na bateriju?
Garancija na bateriju biće ista kao kod modela R5 E-Tech – 8 godina ili 100.000 milja.
Da li postoji garancija koliko dugo će delovi biti dostupni?
Radimo na tome kako bismo ispunili svoja očekivanja za ovu vrstu automobila.  
Kako garantujete dugotrajnost ove nove tehnologije?
Izdržljivost motora testira se na probnim klupama, kao i na prototipu vozila, u skladu sa uobičajenim standardima, i pokrivena je istom garancijom kao i ostali motori.
1 Renault trenutno radi na razvoju vozila. Neki elementi ovog FAQ-a mogu se menjati kako razvoj bude napredovao. FAQ će biti ažuriran u skladu sa napretkom projekta