O nama

Renault i automobilizam

Inovacija je naša strast.

Renault i automobilizam

Naša misija je suočavanje sa sportskim izazovima i razvijanje automobilskih tehnologija. Renault i automobilizam, više od 115 godina inovacija. Istorija obeležena automobilima-ikonama, vozačkim legendama, tehnologijom i istorijskim pobedama… Avantura krunisana nenadmašnim uspehom.

115 godina uspeha

Sport je upisan u našu istoriju

Počeci

Louis Renault je veoma rano postao svestan važnosti sportskih dostignuća u razvoju ugleda marke. 24 decembra 1898, on je dokazao superiornost prvom velikom inovacijom, direktnim prenosom brzina. Njegov model Voiturette Tip A se prvi popeo na Montmarte, uz strmu ulicu Lepic. Nakon ovog uspeha, Renault se posvetio automobilskim takmičenjima i ostvario niz pobeda na Grand Prixu. Renault Tip K, opremljen prvim motorom koji je dizajnirao Renault, osvojio je trku Pariz-Beč 1902. godine.Prvi svetski rat je zaustavio automobilska takmičenja u Evropi. Međutim, Renault nije dugo ostao izvan automobilskog sporta.  Dijamantska marka se ponovo proslavila 1920-ih godina sa impresivnim Renault 40CV. Nakon osvajanja relija Monte-Carlo 1925. proslavio se postavivši brojne rekorde u brzini u to vreme.

Dolazak Gordinija

Renault je 1958. mesto šefa odeljenja za automobilski sport poverio konstruktoru italijanskog porekla, Amédéu Gordiniju. Legendarni Renault 8 Gordini je rođen. On će postati simbol uspeha za celu jednu generaciju vozača. Velika popularnost ovog automobila 1966. dovela je do osnivanja kup takmičenja Renault 8 Gordini: tako je rođena serija trka jednog modela automobila.Model Renault 12 Gordini lansiran u julu 1970, uzima učešće u priredbi 'G-Day', velikom okupljanju vlasnika Gordinija na stazi Paul Ricard. Jedinstvena atmosfera ovog događaja nastavlja se i danas kroz Renaultovu seriju World Series by Renault. Istovremeno je debitovala Formula Renault sa prvim bolidom u koji je ugrađen motor iz Renaulta 12 Gordini. Francuska je bila domaćin svog prvog Prvenstva Formule Renault održanog 1971.

Preuzimanje Alpine

Renault je 1973. postao većinski vlasnik Alpine, malog francuskog proizvođača koju je osnovao Jeana Rédéléa, sa kojim je marka imala dugogodišnju saradnju. Godina 1973. se pokazala kao dobra godina za taj model jer je Alpine A110 « Berlinette » osvojila prvo svetsko prvenstvo.


Naši takmičarski počeci

Naša istorija u Formuli 1

Naši takmičarski počeci

Naši takmičarski počeci

Naša istorija u automobilskom sportu započela je dolaskom Amédéea Gordinija, poznatom po svojim bolidima za Grand Prix. Renault je izgradio fabriku u Viry-Châtillon za potrebe njegovih kreacija. Zahvaljujući Gordiniju, Renault se u početku fokusirao na 2-litarski V6 motor koji je predstavljen u januaru 1973. Motor se takmičio u slavnom evropskom prvenstvu 2-litarskih sportskih automobila. 


Podstaknut ovim uspehom, Renault se zatim pridružio FIA-inom svetskom prvenstvu sportskih automobila i razvio turbo verziju tog motora.

Naši prvi koraci u Formuli 1

Renault Sport je zvanično osnovan 1976. prilikom lansiranja takmičarskog programa bolida jednoseda: Formula 2, Sport Le Mans, zatim Formula 1 godine 1977. Renault debituje u Formulu 1 sa sopstvenim timom. Marka je bila predvodnik sa jedinstvenom inovacijom: turbo pogonom. Dok su njegovi konkurenti imali motore s prirodnim ubrizgavanjem, Renault je predstavio V6 turbopogon. U isto vreme, Didier Pironi i Jean-Pierre Jaussaud su 1978. pobedili u trci 24 sata Le Mansa zahvaljujući svojoj Alpine-Renault A442B koju je pokretao Renault V6 turbomotor. Dijamantska marka je svoju prvu pobedu u Formuli 1 osvojila 1979. u trci za Veliku nagradu Francuske, sa Jean-Pierre Jabouilleom za upravljačem bolida RS11. 


Početkom osamdesetih godina, Renault je osvojio 15 Grands Prix i drugo mesto na Svetskom prvenstvu 1983. godine zahvaljujući Alainu Prostu, a zatim se na kraju sezone 1985. povukao iz takmičenja. Renaultovo kockanje s turbomotorom, u koji u ono vreme niko nije verovao, zaista se isplatilo.

Pobednički povratak

Renault se 2001. vratio u Formulu 1 kupovinom tima Benetton, koga je 2002. godine zvanično preimenovao u Renault F1 Team.Uspon novog tima Renault F1 Team išao je uporedo sa usponom Fernanda Alonsa, koji je s Renaultom 2005. i 2006. osvojio dva uzastopna svetska prvenstva. Novi tim je osvojio 2 titule svetskog prvaka konstruktora u istom periodu.

U 2011. Renault želi da se fokusira na konstrukciju i proizvodnju motora kojima je počeo da snabdeva druge timove. Tim Renault F1 Team je prodat kompaniji Genii Capital. Motori Renault nakon toga pokreću tim Red Bull Racing do pobede na svetskom prvenstvu sa 4 titule za konstruktore u periodu između 2010 i 2013. Sebastian Vettel je ušao u legendu postavši najmlađi četvorostruki svetski prvak u istoriji Formule 1.

Popis naših pobednika

Renaultov popis pobednika u Formuli 1 još nije nadmašen. U 38 godina učestvovanja u trkama Renault je bio u prilici da se takmiči sa njaboljim stručnjacima Formule 1. Naš popis pobednika je nenadmašan:
  • 12  titula svetskog prvaka za konstruktore
  • 11 titula svetskog prvaka za vozače
  • 165 pobeda u trkama za velike nagrade
  • 213 prvih startnih mesta, rekord koji je nadmašen 2013!

Početak nove avanture

Uvođenjem najnaprednije tehnologije motora 2014. Formula 1 je prošla kroz pravi preobražaj. Novi pogonski sklop Formule 1 spaja arhitekturu motora prethodne generacije s turbo punjenjem i naprednih električnih motora sa raznim naprednim sistemima za obnovu energije. Potrošnja je smanjena za 40% u sličnim uslovima dinamike i performansi. 


Nastavljamo da snabdevamo Red Bull Racing, sestrinski tim Scuderia Toro Rosso kao i Lotus F1 Team, ali borba je žestoka. Nakon sveobuhvatnog osvrta na svoju strategiju, Renault najavljuje krajem 2015. godine svoj povratak u potpunosti kao konstruktor. 


Stoga smo se 2016. ponovo ujedinili sa Formulom 1 kao zvaničnim konstruktorom pod nazivom Tim Renault Sport Formula 1. Posvećeni najmanje 9 godina, naš cilj je igra za svetske titule i ponovni povratak na vrh pobedničkog postolja.

Nova disciplina, novi izazovi

Formula E: naš novi izazov

Nova disciplina, novi izazovi

Nova disciplina, novi izazovi

U skladu sa našom strašću prema automobilskom sportu i jedinstvenom stručnošću u oblasti vozila s električnim pogonom, odlučili smo da se uključimo u novo prvenstvo Formule E pod okriljem FIA-e.


Od maja 2013. mi smo tehnički partner kompanije Formule E Holding i aktivno učestvujemo u razvoju potpuno električnog jednoseda Spark-Renault SRT_01E. 


Krajem 2014, naš tim Renault e.dams je proslavio svoju prvu pobedu i došao na vrh lestvice konstruktora. 


Renault e.dams je danas najuspešniji tim u novijoj istoriji prvenstva FIA-ine Formula E. Sa 2 pobedničke titule za tim, 1 titulom za vozače i 9 pobeda, postavio je novi rekord od kada je serija osnovana 2014.

Formula E

Stručnost Z.E.

Renault Z.E. na usluzi Formuli E

Kao svetski predvodnik u vozilima na električni pogon i uz našu gamu Z.E., iskoristili smo prednosti Formule E da dokažemo našu stručnost. U našoj fabrici za „motore“ u Viry-Châtillonu razvili smo jedan od najsnažnijih i tehnički najnaprednijih pogonskih sklopova u ovoj inovativnoj kategoriji.

Sa trkačke staze na put

Prvenstvo koje se održava u gradskim centrima širom sveta je deo strategije grupacije u pogledu okoline. Kao inovativan proizvođač automobila koristimo priliku da na ovom globalnom predstavljanju pokažemo svoje poznavanje električne tehnologije. Inovacije i hvatanje u koštac s izazovima upisani su u Renaultov DNK. Zato je bilo sasvim prirodno da se priključimo FIA-inom prvenstvu za 100% električna vozila.

Priključite se trci. Podržite vozače!

Pridružite se trci glasujući za tim e.dams-Renault. Tri vozača s najviše glasova dobijaju dodatnih 100 kJ energije. Vaš glas može da odluči.

Formula E

Električna vozila

Otkrijte gamu Renault. Z.E.

Električna vozila

100% električni, 100% zadovoljstva i 0% emisija... Ponovo istražite grad sa Renault Z.E. 


*Električna vozila trenutno nisu dostupna u Srbiji.

Novi Renault ZOE

Otkrijte novo zadovoljstvo vožnje, potpuno tiho sa Renault ZOE, našom 100% električnom limuzinom. Limuzina, 100% električna koja pruža jedinstveno blagostanje u svakodnevnom životu. 


*Električna vozila trenutno nisu dostupna u Srbiji.

Novi Renault KANGOO Z.E.

Pre svega koristan, Novi KANGOO Z.E., nudi električnu tehnologiju i još mnogo više. 


*Električna vozila trenutno nisu dostupna u Srbiji.

Renault TWIZY

Budite prisutni svuda u gradu sa Renaultom TWIZY! U tandemu, odlučno i u trendu!


*Električna vozila trenutno nisu dostupna u Srbiji.

Naša električna stručnost

Od posvećenosti Formuli E do game Renault Z.E.

Naše električne tehnologije razvijene za trkačke staze

Naša gama Renault Z.E.

Kao predvodnici u automobilskim sportovima i pioniri vozila s električnim pogonom, svake godine obnavljamo našu posvećenost Formuli E.


Najnaprednije tehnologija koje razvijamo za 100% električne jednosede doprinose da maksimalno poboljšamo naša standardna električna vozila.

Koncept Renault ZOE e-Sport

Konceptni automobil ZOE e-Sport se izdvaja svojim ekspresivnim izgledom, odnosno dizajnom modela ZOE s velikom sportskom privlačnošću. Njegova boja inspirisana izgledom šampiona iz tima Renault e.dams predstavlja povezanost s Formulom E. 


Sa dva električna motora konceptni automobil ZOE e-Sport Concept ima ukupnu snagu od 340 kW, što je ekvivalentno vrednosti od 460 KS. Karoserija konceptnog automobila je potpuno crna. Automobil je težak samo 1.400 kg uprkos akumulatoru težine 450 kg. Budući da je male težine, performanse su poboljšane, jer za samo 3,2 sekunde može da pređe od 0 do 100 km/h.

Renault Sport Séries

Takmičarske aktivnosti Renaulta

Takmičarske aktivnosti Renaulta

Poslednjih 10 godina, Renault Sport Series je osvojio vozače, timove, medije, a pre svega široku javnost. 


Stvoren je 2005. kada je došlo do spajanja Eurocup Formula Renault V6 i World Series by Nissan, a sastoji se od nekoliko prvenstava. Formule Renault 3.5 i Formule Renault 2.0 najbolja su formula za bolide jednosede i odskočna daska za mnoge vozače. 


Gotovo 60% vozača Formule 1 provelo je neko vreme u timu Formule Renault, uključujući Sebastiana Vettela, Romaina Grosjeana, Daniela Ricciardoa. Nakon 9 sezona, 64 trke i gotovo 5 miliona gledaoca, serija i dalje predstavlja uspeh o kome se priča.
Formula Renault

Formula Renault

Od 16. godine mladi i nadahnuti vozači sportskih automobila suočavaju se sa takmičarskim svetom. Potrebno je da znaju kako funkcioniše takmičarski automobil kako bi izvukli najbolje iz njegovih performansi i naučili da se nose s pritiskom trke. U školi Formula Renault brzo uče osnove zanata za upravljačima jednoseda opremljenih dvolitarskim 16 v motorima koji isporučuju 210 KS uz 7-brzinski sekvencijalni menjač i kontrole na upravljaču.


Stara izreka koja kaže da je jedna sezona potrebna za učenje, a druge za pobedu deluje danas malo zastarela. Osnovana pre 45 godina, škola Formula Renault uvek je bila u toku, spremna da ispuni promenljive potrebe vozača kartinga ili drugih uvodnih disciplina. Budući da se prethodnih godina prosečna starost za početak karijere u Formuli 1 znatno smanjila, dužina obuke smanjena je u skladu s tim. Formula Renault, prava škola za vozače jednoseda, vrlo brzo otkriva ili potvrđuje talenat mladih vozača.

Renault CLIO Cup

Ljubitelji trka će uživati u CLIO Cupu. Od lansiranja legendarnog kupea R8 Gordini 1966. Renault Sport kontinuirano održava svoju prisutnost na trkačkim stazama Evrope i širom sveta. Ali mi ne nameravamo tu da se zaustavimo! 2017. nastavljamo da ostvarujemo uspehe organizovanjem 8. nacionalnog takmičenja CLIO Cup: Francuska, Velika Britanija, Italija, Španija zemlje Beneluksa, Skandinavija, Srednja Evropa i Kina.


Nakon nekoliko hiljada vozila prodatih od 1991. četvrta generacija modela CLIO Cup je poznata po svojim performansama, pouzdanosti i pristupačnosti. CLIO Cup je nasledio sve prednosti CLIO R.S 200 EDC uz 1,6-litarski turbomotor s direktnim ubrizgavanjem razvija 220 KS uz stalni obrtni moment od 270 Nm, sekvencijalni menjač i kontrole na upravljaču. Dovoljno za dodanu stimulaciju performansi!

Renault CLIO R3T Trophy

Timovi u 2017. godini imaju priliku da učestvuju u nacionalnom prvenstvu u četiri zone Evrope: Francuska, ALPE, Italija i Iberija. Uz tehničku podršku koja je dostupna svim takmičarima i jednakost sportske trke, CLIO R3T Trophy vozačima omogućava solidno iskustvo.


Clio R3T otkriva sve svoje mehaničke prednosti i ekskluzivnu prednju i zadnju osovinu. Novi prilagodljivi amortizeri i mnoga prilagođavanja vozačima omogućavaju da pronađu ravnotežu koja će im omogućiti da budu konkurentni na svim vrstama terena. Opremljen sekvencijalnim menjačem sa 6 brzina, turbomotorom s direktnim ubrizgavanjem automobila CLIO R.S, a uskoro i kontrolama na upravljaču, 1,6-litreni 200 EDC prošao je posebnu obradu. Isporučuje performanse bez premca uz snagu od 242 KS i obrtni moment od 480 Nm.

Šasija i izuzetan motor

Tim Renault Sport Formula 1

Tim Renault Sport Formula 1

Formula 1 zauzima sami vrh automobilskih takmičenja i nadahnjuje naš program inovacija.
Tim Renault Sport Formula 1

Renault R.S. 17

Automobil koji se našao na stazi 2017. ima R.S. 17 šasiju koja je razvijena i proizvedena u bivšoj bazi tima Renault F1 u Enstoneu.
Tim Renault Sport Formula 1

Renault R.E. 17

Automobil koristi prednosti pogona  R.E. 17 razvijenog u fabrici Renault Sport Racing u Viry-Châtillonu. 


Tim Renault Sport Formula 1

Iskusan tim

Nico Hülkenberg

Nico Hülkenberg pridružio se timu Renault Sport za Formulu 1 impresivnim rezultatima na trkačkoj stazi. Proslavio se 2010. u Formuli 1 kada je osvojio titule u kategorijama Formula BMW, A1GP i GP2. Nico je osvojio prvo mesto u prvoj sezoni elitne kategorije. U trci 24 sata Le Mansa prvi put je učestvovao 2015. i osvojio prvo mesto s Porscheom.
Carlos Sainz

Carlos Sainz

Carlos Sainz se pridružio timu Renault Sport Formule 1 u  oktobru 2017. i to direktno sa Velike nagrade Sjedinjenih Američkih Država, da bi se takmičio na kraju sezone 2017. i pripremio se za svoju prvu celu sezonu u timu u 2018. godini. Španski vozač dobro poznaje Renault s obzirom na to da je kod ovog proizvođača osvojio dve titule: Formulu Renault NEC 2011. godine i seriju Formula Renault 3.5 2014. godine.

Sergey Sirotkin

Sergej Sirotkin je unapređen u rezervnog vozača, i u 2017. nastavlja da sarađuje sa timom Renault Sport u Formuli 1. Nakon uspešnog prelaska na mesto probnog vozača u 2016. i dobre sezone u seriji GP2 u kojoj je osvojio treće mesto, ruski vozač postao je punopravni član našeg tima za Formulu 1. Sergej se u sezoni 2017. takmiči u svim Grand Prix trkama.

Tim Renault Sport Formula 1

Naši glavni partneri

Partnerstvo sa INFINITI i Castrol

INFINITI vrhunski proizvođač automobila, je naš tehnički partner od početka sezone 2016.


Ove godine doneli smo hrabru odluku o promeni dobavljača maziva. Castrol se uz nas vraća u Formulu 1 na velika vrata.


Naše tehnologije koje se koriste u takmičenju

Naše sportske tehnologije

Kontrola kretanja

Uz karakteristiku kontrole kretanja koja je predstavljena na vozilu CLIO R.S. 200 EDC krenućete kao „topovska kugla“! Ovaj električni sistem upravlja nivoom prianjanja za tlo i sprečava proklizivanje točkova tako što deluje na obrtni moment motora.

Višestruko spuštanje stepena prenosa

Ako jednostavno pritisnete polugice na menjaču, brzinu brzo možete smanjiti za nekoliko stepeni kako biste pri svakom kretanju koristili najpogodniju brzinu. Ova tehnologija je dostupna na vozilima CLIO R.S. i MEGANE GT i omogućava neuporediv doživljaj vožnje.

R.S. Monitor

Inspirisan sistemima za prikupljanje podataka koji se koriste u takmičarskoj vožnji, R.S. monitor beleži sve podatke koje prenose senzori automobila. Obrtni moment i snaga, pritisak kočnice, temperatura ulja, ugao upravljanja, itd. Prikazuje do 14 podataka na kontrolnoj tabli.


Svi ti podaci mogu da se koriste na računaru i uporede sa referentnim vrednostima na glavnoj stazi.

Sistem nezavisnog prednjeg vešanja osovine upravljača

Osmišljen za masovnu proizvodnju motora R21 Turbo u kasnim 1980-im, sistem nezavisnog prednjeg vešanja osovine upravljača ponovno je ušao u upotrebu za najsnažnije modele R.S. vozila. 


Za razliku od sistema prednjeg vešanja MacPherson, ovaj sistem omogućava potpuno odvajanje osovine upravljača od prigušivača. Ovaj postupak sprečava zaključavanje točkova u oštroj krivini i poboljšava dosledno upravljanje pri velikim brzinama.

Revolucionarna turbo tehnologija

Renaultova turbo tehnologija prvi put je upotrebljena 1977. za Formulu 1, a trenutno se koristi u većini modela u asortimanu R.S. i G.T. 


Od 2014. turbo tehnologija se vratila i u Formulu 1. Dodatna snaga i efikasnost koju ova tehnologija omogućava jedan je od faktora koji su uticali na smanjenje emisija za 40% pri sličnim performansama.

Vozila Renault Sport

Sa trkačke staze na put

Renault CLIO R.S.

Renault CLIO R.S.

Potpuno zadovoljstvo u vožnji.
Vozila Renault Sport

Ponuda vozila Renault Sport

Pregledajte ponudu novih vozila Renault Sport.

Uvek smo vam na raspolaganju